SME
Utorok, 27. september, 2022 | Meniny má Cyprián

Z diskusie na www.bratislava.sme.sk

Stačí o minútu predĺžiť intervaly v popoludňajšej špičke na linkách 93, 94, 95 a budú voľné busy pre rannú špičku na linke 93, potiahnutú cez Znievsku na Dolnozemskú.

Ja negatívne vnímam zrušenie linky číslo 71, ktorou som sa z Vrakune dostal pod Nový Most do 20 minút. Po zrušení tejto linky musím chodiť do mesta dvestodvojkou, čo trvá v priemere 25 minút. V rannej špičke je Gagarinova ulica často prepchatá a dvestodvojkou sa cestovanie často predĺži na 30 - 40 minút.

Bývam pri Alfe, ale všetky dobré spoje nám zrušili (95, 86, 80). Cez víkend už jazdí len 68 a vyhliadková linka po Petržke 99. Tieto reorganizácie v MHD musel uskutočniť len človek, ktorý autobusmi necestuje, pretože pri dvojmiliardovom rozpočte na MHD je 20 mil. ušetrených korún úplne bezvýznamných.

SkryťVypnúť reklamu

DPMB zneužil otvorenie Mosta Apollo. Nie využil, aby lepšie obslúžil spojenie Petržalky s Novým Mestom a Ružinovom. Viaceré spoje zrušil či preriedil. Celé sídlisko Zadunajec medzi kúpaliskom Matador a Rusovskou cestou, ako aj novostavby napr. na Gercenovej stratili priame spojenie s centrom mesta (býv. autobus 82), s hlavnou stanicou (býv. autobus 81).

Existuje aj iná možnosť - flexibilný cestovný poriadok. Ak by na každej zastávke bol namiesto papiera displej s odchodmi liniek, mohli by sa časy priebežne upravovať podľa dopravnej situácie, zároveň by interaktívny displej vyhľadal najoptimálnejšie spojenie z hľadiska času či prestupov. Sponzor by sa iste našiel, lebo ako pozadie by na displeji bežala reklama.

Podľa mňa sú Petržalčania rozmaznaní. Z Dúbravky jazdia len 2 autobusy (aj to tuším nie vždy) + 3 električky. Z Karlovej Vsi jazdia len električky (5 liniek).

SkryťVypnúť reklamu

Ak bude cestovanie skutočne kratšie, tak pokojne budem prestupovať aj desaťkrát, lenže momentálny výsledok ja taký, že cestuješ dlhšie a ako bonus je prestupovanie.

Prosím manažment DPMB o to, aby si dali jeden testovací deň a nič iné nerobili, len testovali efektívnosť novozriadených liniek.

Čo majú robiť cestujúci, ktorí si kúpili ročnú električenku dajme tomu iba na druhé pásmo a teraz musia cestovať novými linkami aj cez prvé. Nemali sa zmeniť hranice aj medzi pásmami?

Priplatím si, ak v Bratislave budú malé minibusy či autobusy, ktoré ma priamo bez prehliadky mesta dovezú do centra. Nebojte sa, budete mať zákazníkov až nad mieru svojich možností.

Neviem, ako ostatným, ale mne (bývam v Ovsišti, robím pri Poluse) optimalizovali dva zo štyroch spojov, ktoré som mal. Mám priamu linku až k Polusu a viem sa za oveľa kratší čas dostať na autobusovú stanicu. Ja som spokojný.

SkryťVypnúť reklamu

(r)

Pre komplexnú rekonštrukciu Obchodnej a Kapucínskej ulice v Bratislave bude od pondelka v tomto úseku vylúčená električková doprava.

Električky liniek číslo 1, 5, 7, 9 a 17 budú premávať po obchádzkových trasách, linka číslo 6 bude dočasne zrušená a spojenie centra mesta s hlavnou stanicou bude zabezpečovať nová linka číslo 13.

Električky linky číslo 1

- pôjdu v smere z Dúbravky a Karlovej Vsi cez Nábrežie arm. gen. Svobodu, Šafárikovo námestie, Špitálsku a Krížnu ulicu, Trnavské mýto a Vajnorskú ulicu po železničnú stanicu Nové Mesto a cez Jesenského späť do Karlovej Vsi a Dúbravky. Medzi Vajnorskou a centrom nahradia električky linku číslo 6.

Električky liniek číslo 5 a 9

- budú premávať obojsmerne cez Špitálsku, Jesenského, Námestie Ľudovíta Štúra, Rázusovo nábrežie a Nábrežie arm. gen. Svobodu.

Električky linky číslo 7

- budú premávať obojsmerne zo železničnej stanice Vinohrady cez Račianske mýto, Vazovovu, Krížnu, Trnavské mýto a cez Vajnorskú späť na železničnú stanicu Nové Mesto.

Električky linky číslo 17

- pôjdu v smere z Karlovej Vsi cez Nábrežie arm. gen. Svobodu a Šafárikovo námestie k želeyničnej stanici Vinohrady.

Električky linky číslo 13

- zabezpečia spojenie centra mesta s hlavnou stanicou a na Šafárikovom námestí budú nahrádzať linku číslo 1. Električky budú premávať z hlavnej stanice cez Radlinského, Vazovovu, Krížnu, Špitálsku, Jesenského, Námestie Ľudovíta Štúra, Vajanského nábrežie, Šafárikovo námestie a späť na hlavnú stanicu.

Dopravný podnik Bratislava ďalej odporúča cestujúcim, aby využívali autobusové linky číslo 94, ktoré sú v uzle Vazovova v dostupnosti na linky električiek. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  6. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  8. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  1. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  2. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  3. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  8. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 758
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 976
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 860
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 524
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 467
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 315
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 523
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 257
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 384
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 821
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 763
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 472
  5. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 822
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 378
  7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 087
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 769
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu