Električkovú trať do Petržalky začnú stavať o rok

Zlepšenie dopravnej situácie v meste si magistrát sľubuje od stavby novej električkovej trate. "Prebehla verejná súťaž na zhotoviteľa dokumentácie stavebného zámeru, ktorú vyhrala akciová spoločnosť Dopravoprojekt. Mesto dokumentáciu predložilo zodpovedný

m úradom, ktoré ju ešte posudzujú. S budovaním trate by sa malo začať v závere budúceho roka," povedal hovorca bratislavského primátora Milan Vajda.

Električky budú premávať z juhu Petržalky na Šafárikovo námestie o štyri roky. "Prvá časť trate pôjde od Janíkovho dvora cez Lúky a Háje, Bosákovu a Einsteinovu. Cez Starý most sa potom napojí na Šafárikovo námestie," povedal hovorca Milan Vajda. Podľa jeho slov mesto súčasne dobuduje aj systém preferencie na existujúcich električkových radiálach, najmä na Karlovesko-Dúbravskej, ale aj Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej.

Na petržalskej trase by malo jazdiť 25 viacvozňových električiek s kamerovým systémom. Koľajnice budú vo vyhĺbenom koridore, cez Dunaj budú prechádzať po Starom moste. "Starý most bude po rekonštrukcii prednostne slúžiť koľajovej doprave, chodcom a cyklistom," vysvetlil. Či bude most aj po stavbe trate prejazdný pre autá, mesto ešte zvažuje. Problémom je riešenie križovatky na Šafárikovom námestí, kde by autá mohli zhustiť premávku.

Stavba trate si vyžiada kompletnú rekonštrukciu Starého mosta, ktorá by mala stáť asi miliardu korún. Oprava je však nevyhnutná aj bez ohľadu na nosný systém mestskej dopravy. Musia sa totiž zlepšiť plavebné podmienky mosta, lebo v súčasnosti nemá minimálnu potrebnú plavebnú výšku 9,1 metra.

Nová rýchlodráha definitívne nahradí zamýšľanú výstavbu metra. Jej trasu však postavia tak, aby v budúcnosti vyhovovala potrebám ľahkého metra, od ktorého sa upustilo pre jeho nákladnú realizáciu. "Náklady na metro sa odhadovali na približne 120 miliárd korún, čo je suma, ktorú mesto nemôže zaplatiť samo," povedal Vajda. Návrh nového územného plánu je spracovaný tak, aby v budúcnosti umožnil vedenie dôležitých trás nosného systému MHD pod úrovňou zeme, najmä v centre, a prípadný prechod popod Dunaj tunelom. (saš)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 712
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 543
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 548
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 233
  5. Kam do tepla v januári? 1 831
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 728
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 604
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 483
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 470
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 934