Električkovú trať do Petržalky začnú stavať o rok

Zlepšenie dopravnej situácie v meste si magistrát sľubuje od stavby novej električkovej trate. "Prebehla verejná súťaž na zhotoviteľa dokumentácie stavebného zámeru, ktorú vyhrala akciová spoločnosť Dopravoprojekt. Mesto dokumentáciu predložilo zodpovedný

m úradom, ktoré ju ešte posudzujú. S budovaním trate by sa malo začať v závere budúceho roka," povedal hovorca bratislavského primátora Milan Vajda.

Električky budú premávať z juhu Petržalky na Šafárikovo námestie o štyri roky. "Prvá časť trate pôjde od Janíkovho dvora cez Lúky a Háje, Bosákovu a Einsteinovu. Cez Starý most sa potom napojí na Šafárikovo námestie," povedal hovorca Milan Vajda. Podľa jeho slov mesto súčasne dobuduje aj systém preferencie na existujúcich električkových radiálach, najmä na Karlovesko-Dúbravskej, ale aj Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej.

Na petržalskej trase by malo jazdiť 25 viacvozňových električiek s kamerovým systémom. Koľajnice budú vo vyhĺbenom koridore, cez Dunaj budú prechádzať po Starom moste. "Starý most bude po rekonštrukcii prednostne slúžiť koľajovej doprave, chodcom a cyklistom," vysvetlil. Či bude most aj po stavbe trate prejazdný pre autá, mesto ešte zvažuje. Problémom je riešenie križovatky na Šafárikovom námestí, kde by autá mohli zhustiť premávku.

Stavba trate si vyžiada kompletnú rekonštrukciu Starého mosta, ktorá by mala stáť asi miliardu korún. Oprava je však nevyhnutná aj bez ohľadu na nosný systém mestskej dopravy. Musia sa totiž zlepšiť plavebné podmienky mosta, lebo v súčasnosti nemá minimálnu potrebnú plavebnú výšku 9,1 metra.

Nová rýchlodráha definitívne nahradí zamýšľanú výstavbu metra. Jej trasu však postavia tak, aby v budúcnosti vyhovovala potrebám ľahkého metra, od ktorého sa upustilo pre jeho nákladnú realizáciu. "Náklady na metro sa odhadovali na približne 120 miliárd korún, čo je suma, ktorú mesto nemôže zaplatiť samo," povedal Vajda. Návrh nového územného plánu je spracovaný tak, aby v budúcnosti umožnil vedenie dôležitých trás nosného systému MHD pod úrovňou zeme, najmä v centre, a prípadný prechod popod Dunaj tunelom. (saš)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 459
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 886
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 716
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 685
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 795
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 586
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 279
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 267
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 186
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 788