Električkovú trať do Petržalky začnú stavať o rok

Zlepšenie dopravnej situácie v meste si magistrát sľubuje od stavby novej električkovej trate. "Prebehla verejná súťaž na zhotoviteľa dokumentácie stavebného zámeru, ktorú vyhrala akciová spoločnosť Dopravoprojekt. Mesto dokumentáciu predložilo zodpovedný

m úradom, ktoré ju ešte posudzujú. S budovaním trate by sa malo začať v závere budúceho roka," povedal hovorca bratislavského primátora Milan Vajda.

Električky budú premávať z juhu Petržalky na Šafárikovo námestie o štyri roky. "Prvá časť trate pôjde od Janíkovho dvora cez Lúky a Háje, Bosákovu a Einsteinovu. Cez Starý most sa potom napojí na Šafárikovo námestie," povedal hovorca Milan Vajda. Podľa jeho slov mesto súčasne dobuduje aj systém preferencie na existujúcich električkových radiálach, najmä na Karlovesko-Dúbravskej, ale aj Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej.

Na petržalskej trase by malo jazdiť 25 viacvozňových električiek s kamerovým systémom. Koľajnice budú vo vyhĺbenom koridore, cez Dunaj budú prechádzať po Starom moste. "Starý most bude po rekonštrukcii prednostne slúžiť koľajovej doprave, chodcom a cyklistom," vysvetlil. Či bude most aj po stavbe trate prejazdný pre autá, mesto ešte zvažuje. Problémom je riešenie križovatky na Šafárikovom námestí, kde by autá mohli zhustiť premávku.

Stavba trate si vyžiada kompletnú rekonštrukciu Starého mosta, ktorá by mala stáť asi miliardu korún. Oprava je však nevyhnutná aj bez ohľadu na nosný systém mestskej dopravy. Musia sa totiž zlepšiť plavebné podmienky mosta, lebo v súčasnosti nemá minimálnu potrebnú plavebnú výšku 9,1 metra.

Nová rýchlodráha definitívne nahradí zamýšľanú výstavbu metra. Jej trasu však postavia tak, aby v budúcnosti vyhovovala potrebám ľahkého metra, od ktorého sa upustilo pre jeho nákladnú realizáciu. "Náklady na metro sa odhadovali na približne 120 miliárd korún, čo je suma, ktorú mesto nemôže zaplatiť samo," povedal Vajda. Návrh nového územného plánu je spracovaný tak, aby v budúcnosti umožnil vedenie dôležitých trás nosného systému MHD pod úrovňou zeme, najmä v centre, a prípadný prechod popod Dunaj tunelom. (saš)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 728
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 820
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 112
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 993
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 306
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 151
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 677
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 673
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 409
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 405