SME

Električkovú trať do Petržalky začnú stavať o rok

Zlepšenie dopravnej situácie v meste si magistrát sľubuje od stavby novej električkovej trate. "Prebehla verejná súťaž na zhotoviteľa dokumentácie stavebného zámeru, ktorú vyhrala akciová spoločnosť Dopravoprojekt. Mesto dokumentáciu predložilo zodpovedný

m úradom, ktoré ju ešte posudzujú. S budovaním trate by sa malo začať v závere budúceho roka," povedal hovorca bratislavského primátora Milan Vajda.

Električky budú premávať z juhu Petržalky na Šafárikovo námestie o štyri roky. "Prvá časť trate pôjde od Janíkovho dvora cez Lúky a Háje, Bosákovu a Einsteinovu. Cez Starý most sa potom napojí na Šafárikovo námestie," povedal hovorca Milan Vajda. Podľa jeho slov mesto súčasne dobuduje aj systém preferencie na existujúcich električkových radiálach, najmä na Karlovesko-Dúbravskej, ale aj Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na petržalskej trase by malo jazdiť 25 viacvozňových električiek s kamerovým systémom. Koľajnice budú vo vyhĺbenom koridore, cez Dunaj budú prechádzať po Starom moste. "Starý most bude po rekonštrukcii prednostne slúžiť koľajovej doprave, chodcom a cyklistom," vysvetlil. Či bude most aj po stavbe trate prejazdný pre autá, mesto ešte zvažuje. Problémom je riešenie križovatky na Šafárikovom námestí, kde by autá mohli zhustiť premávku.

Stavba trate si vyžiada kompletnú rekonštrukciu Starého mosta, ktorá by mala stáť asi miliardu korún. Oprava je však nevyhnutná aj bez ohľadu na nosný systém mestskej dopravy. Musia sa totiž zlepšiť plavebné podmienky mosta, lebo v súčasnosti nemá minimálnu potrebnú plavebnú výšku 9,1 metra.

Nová rýchlodráha definitívne nahradí zamýšľanú výstavbu metra. Jej trasu však postavia tak, aby v budúcnosti vyhovovala potrebám ľahkého metra, od ktorého sa upustilo pre jeho nákladnú realizáciu. "Náklady na metro sa odhadovali na približne 120 miliárd korún, čo je suma, ktorú mesto nemôže zaplatiť samo," povedal Vajda. Návrh nového územného plánu je spracovaný tak, aby v budúcnosti umožnil vedenie dôležitých trás nosného systému MHD pod úrovňou zeme, najmä v centre, a prípadný prechod popod Dunaj tunelom. (saš)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 460
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 239
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 099
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 842
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 466
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 163
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 929
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 143
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 075
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 043
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 104
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 059
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 617
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 417
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu