SME

Einsteinovu možno otvoria o pár týždňov

Diaľnicu na Einsteinovej ulici by mohli vodiči využívať už o niekoľko týždňov. "Je reálne, aby táto stavba bola daná do používania v priebehu novembra," povedal Ivan Šesták, predseda predstavenstva Doprastavu, ktorý je dodávateľom.

Súčasťou stavby petržalskej diaľnice je aj päť lávok, ktoré majú pomôcť pohybu chodcov a cyklistov. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL


Ide o diaľničné prepojenie Viedenskej cesty a Prístavného mosta, ktoré je jednou z chýbajúcich častí obchvatu mesta. Je to jeden z úsekov s najväčšou intenzitou dopravy na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmluvne by mala byť Einsteinova dokončená v polovici roku 2006. "Predložili sme návrh, že by sme ju chceli v novembri spojazdniť v plnom profile, teda oba diaľničné smery. Po stavebnej stránke hotoví budeme. Treba na to aj kolaudačné rozhodnutie a užívacie povolenie," povedal Šesták. Administratíva je však podľa neho komplikovaná. Každý, kto sa zúčastňoval na stavebnom konaní, sa musí spätne zúčastniť na rozhodnutí o odovzdaní stavby do používania. "Na budúci mesiac musíme požiadať o kolaudáciu, aby všetky termíny boli dodržané," dodal Šesták.

SkryťVypnúť reklamu

Teraz sa na stavbe dokončujú protihlukové steny a vozovky. Treba ešte urobiť dopravné značenie - zvislé a premenlivé, aké je aj na Moste Apollo. To upozorňuje na poľadovicu a iné náhle zmeny a je centrálne riadené z dispečingu Národnej diaľničnej spoločnosti na Domkárskej ulici. Potom nasleduje definitívne vodorovné značenie. "Sú tu pomerne veľké estakády pri napojení na Prístavný most, kde sa dorábajú rímsy a značenie," povedal Šesták. Dokončujú sa obrusné vrstvy, čo je posledná vrstva vozovky, po ktorej sa už jazdí. Tá sa podľa Šestáka robí tesne pred spojazdnením, aby sa nepoškodila stavebnými prácami.

S diaľnicou súvisí aj budovanie piatich lávok pre chodcov a cyklistov, ktoré ju premosťujú. Podľa hovorcu diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka by mali všetky byť hotové v októbri. Lávky sú nutné, lebo už aj pred výstavbou diaľnice museli chodci prebiehať cez viacprúdovú Einsteinovu. Lávka pri Inchebe je súčasťou petržalského korza, ktoré otvorili v stredu. (lin)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 389
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 785
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 668
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 327
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 812
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 732
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 146
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 938
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 072
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 22 617
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 888
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 940
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 10 860
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 765
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 855
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 5 067
  1. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  3. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  4. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  7. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
SkryťZatvoriť reklamu