Súčasťou stavby petržalskej diaľnice je aj päť lávok, ktoré majú pomôcť pohybu chodcov a cyklistov. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL |
Ide o diaľničné prepojenie Viedenskej cesty a Prístavného mosta, ktoré je jednou z chýbajúcich častí obchvatu mesta. Je to jeden z úsekov s najväčšou intenzitou dopravy na Slovensku.
Zmluvne by mala byť Einsteinova dokončená v polovici roku 2006. "Predložili sme návrh, že by sme ju chceli v novembri spojazdniť v plnom profile, teda oba diaľničné smery. Po stavebnej stránke hotoví budeme. Treba na to aj kolaudačné rozhodnutie a užívacie povolenie," povedal Šesták. Administratíva je však podľa neho komplikovaná. Každý, kto sa zúčastňoval na stavebnom konaní, sa musí spätne zúčastniť na rozhodnutí o odovzdaní stavby do používania. "Na budúci mesiac musíme požiadať o kolaudáciu, aby všetky termíny boli dodržané," dodal Šesták.
Teraz sa na stavbe dokončujú protihlukové steny a vozovky. Treba ešte urobiť dopravné značenie - zvislé a premenlivé, aké je aj na Moste Apollo. To upozorňuje na poľadovicu a iné náhle zmeny a je centrálne riadené z dispečingu Národnej diaľničnej spoločnosti na Domkárskej ulici. Potom nasleduje definitívne vodorovné značenie. "Sú tu pomerne veľké estakády pri napojení na Prístavný most, kde sa dorábajú rímsy a značenie," povedal Šesták. Dokončujú sa obrusné vrstvy, čo je posledná vrstva vozovky, po ktorej sa už jazdí. Tá sa podľa Šestáka robí tesne pred spojazdnením, aby sa nepoškodila stavebnými prácami.
S diaľnicou súvisí aj budovanie piatich lávok pre chodcov a cyklistov, ktoré ju premosťujú. Podľa hovorcu diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka by mali všetky byť hotové v októbri. Lávky sú nutné, lebo už aj pred výstavbou diaľnice museli chodci prebiehať cez viacprúdovú Einsteinovu. Lávka pri Inchebe je súčasťou petržalského korza, ktoré otvorili v stredu. (lin)