SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Starý most ostane motoristom

V súvislosti s otvorením piateho mosta cez Dunaj sa hovorilo aj o zatvorení Starého mosta a jeho sprístupnení len pre chodcov. V marci tohto roka sa však vyjadril námestník primátora pre dopravu Karol Kolada o jeho uzavretí až po začiatku prác na rýchloe

FOTO -TASR

lektričke, ktorá tadiaľ povedie.

Neskôr sa však na spoločnom rokovaní župan a primátor dohodli, že most zostane motoristom. Navyše tu pribudne aj cyklistický chodník.

Keďže magistrát nemá na zachovanie automobilovej dopravy na najstaršom bratislavskom moste peniaze, župan je ochotný navýšenie financovať zo zdrojov kraja.

Dočasné uzatvorenie mosta v rámci rozsiahlej rekonštrukcie sa nechystá v najbližších mesiacoch. Zatiaľ stále nie je isté, kedy sa oprava začne, podľa aktuálnych informácií by sa mala začať súčasne s výstavbou dráhy rýchloelektričky z petržalského Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie. Most je v súčasnosti plne prevádzkyschopný, čo potvrdila nedávna dynamická skúška.

Počas plánovanej rekonštrukcie most rozmontujú, každú jeho časť nadvihnú a dobudujú pod ňou piliere do potrebnej výšky, pretože parametre mosta sú nepostačujúce z hľadiska predpisov v riečnej doprave. Celý most bude treba zvýšiť približne o 1,3 metra.

Vlani v lete si mesto nechalo odborníkmi vypracovať podrobný statický posudok stavby. Most sa skladá z dvoch častí - staršej, po ktorej dnes chodia autá, a novšej, kde sú v súčasnosti nevyužívané koľajnice. Podľa posudku vykazuje cestná časť mosta vysokú opotrebovanosť, jej životnosť odhadli statici na 13 až 17 rokov. Naproti tomu železničný most vydrží podľa vyjadrenia odborníkov ešte 70 rokov.

Starý most postavili v roku 1891 ako prvý železný stabilný most nad Dunajom. Je dlhý 460 metrov. Po obnovení Červenou armádou po 2. svetovej vojne ho rekonštruovala spoločnosť Doprastav.

(dot)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  5. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  1. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  4. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  5. Legislative intention - recodification of the corporate law
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  10. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 13 236
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 509
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 839
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 982
  5. Po Slovensku na motorke 6 793
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 619
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 809
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 426
  9. Crème de la crème po slovensky 3 222
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 728
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu