SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Starý most ostane motoristom

V súvislosti s otvorením piateho mosta cez Dunaj sa hovorilo aj o zatvorení Starého mosta a jeho sprístupnení len pre chodcov. V marci tohto roka sa však vyjadril námestník primátora pre dopravu Karol Kolada o jeho uzavretí až po začiatku prác na rýchloe

FOTO -TASR

lektričke, ktorá tadiaľ povedie.

Neskôr sa však na spoločnom rokovaní župan a primátor dohodli, že most zostane motoristom. Navyše tu pribudne aj cyklistický chodník.

Keďže magistrát nemá na zachovanie automobilovej dopravy na najstaršom bratislavskom moste peniaze, župan je ochotný navýšenie financovať zo zdrojov kraja.

Dočasné uzatvorenie mosta v rámci rozsiahlej rekonštrukcie sa nechystá v najbližších mesiacoch. Zatiaľ stále nie je isté, kedy sa oprava začne, podľa aktuálnych informácií by sa mala začať súčasne s výstavbou dráhy rýchloelektričky z petržalského Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie. Most je v súčasnosti plne prevádzkyschopný, čo potvrdila nedávna dynamická skúška.

Počas plánovanej rekonštrukcie most rozmontujú, každú jeho časť nadvihnú a dobudujú pod ňou piliere do potrebnej výšky, pretože parametre mosta sú nepostačujúce z hľadiska predpisov v riečnej doprave. Celý most bude treba zvýšiť približne o 1,3 metra.

Vlani v lete si mesto nechalo odborníkmi vypracovať podrobný statický posudok stavby. Most sa skladá z dvoch častí - staršej, po ktorej dnes chodia autá, a novšej, kde sú v súčasnosti nevyužívané koľajnice. Podľa posudku vykazuje cestná časť mosta vysokú opotrebovanosť, jej životnosť odhadli statici na 13 až 17 rokov. Naproti tomu železničný most vydrží podľa vyjadrenia odborníkov ešte 70 rokov.

Starý most postavili v roku 1891 ako prvý železný stabilný most nad Dunajom. Je dlhý 460 metrov. Po obnovení Červenou armádou po 2. svetovej vojne ho rekonštruovala spoločnosť Doprastav.

(dot)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 400
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 606
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 821
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 265
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 066
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 388
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 409
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 135
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 357
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 264
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu