Mesto: zmeny v doprave nemusia byť konečné

Prvé dni po spustení nového linkovania autobusov ľudia neprestávajú nadávať. "Doteraz som do centra cestoval 20 minút," povedal starší muž, ktorý býva za Starým mostom. "Teraz mi trvá toľko isto, len kým prídem pešo na zastávku. Z troch spojov, ktoré ...

Cestujúci v hromadnej doprave tvrdia - ak mala racionalizácia nejaké pozitívum, tak je to kratší interval liniek. Autobusy včera v rannej špičke na Zochovej neustále prichádzali a odchádzali, často ich stálo v rade za sebou aj niekoľko. FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

Prvé dni po spustení nového linkovania autobusov ľudia neprestávajú nadávať. "Doteraz som do centra cestoval 20 minút," povedal starší muž, ktorý býva za Starým mostom. "Teraz mi trvá toľko isto, len kým prídem pešo na zastávku. Z troch spojov, ktoré mi išli doteraz, ostal jeden." Mnohí, najmä dôchodcovia a matky s kočíkmi sa hrozia predstavy, že budú musieť dochádzať na vzdialené zastávky v zime.

"Pripomienky, ktoré sme dostali od cestujúcich, ukazujú, že si zatiaľ nenaštudovali, ktoré linky majú využívať tak, aby sa v čo najkratšom čase dostali do cieľa," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.

Nové linkovanie však nemusí byť konečné. Mesto, ako iniciátor zmien v doprave, zriadilo e-mailovú adresu zmenymhd@dpb.sk, na ktorej bude zbierať pripomienky od občanov. Námestník primátora pre dopravu Karol Kolada potom pripraví analýzu pripomienok a urobí prípadné zmeny. Prvé hodnotenie bude podľa hovorcu primátora Milana Vajdu 22. septembra.

Za včerajšok dostali na magistráte asi 15 pripomienok. "Väčšinou sa týkali zlej orientácie občanov v nových trasách," povedal Vajda. Časť pripomienok sa týkala toho, že pri niektorých prestupoch treba prechádzať na inú zastávku. "Odporúčame, aby ľudia posielali názory na nový e-mail alebo na číslo 59 50 59 50, čo je 24-hodinová služba. Maily poslané do front office budú presmerované do dopravného podniku," povedal Vajda.

Zmeny dopravy schválilo zastupiteľstvo na mimoriadnom rokovaní v júli. Stalo sa to potom, keď poslanci na júnovom rokovaní odmietli podporiť Koladov návrh optimalizácie liniek. Vypracovaním optimalizácie ho pritom poverili ešte v januári. "Ospravedlňujeme sa za toto hlúpe uznesenie," povedal v júni poslanec Pavel Blažej za klub SDKÚ, ktorý Koladov návrh nepodporil.

(lin)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472