Piaty most Bratislavčania mohli začať využívať včera. Na snímke novovybudovaná križovatka Košická - Pribinova. Šiesty most je v územnom pláne mesta. FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ |
te.
"Nový most by mal slúžiť na odvádzanie tranzitnej dopravy predovšetkým z Rakúska, Maďarska a Česka," povedala Marta Čarnogurská, zástupkyňa generálneho riaditeľa spoločnosti Metro Bratislava, ktorá bola investorom Mosta Apollo.
Námestník primátora pre dopravu Karol Kolada hovorí o ďalšom moste už v blízkej budúcnosti, mesto už pripravuje podklady tak, aby sa o výstavbe mohlo uvažovať po roku 2010. "Narastajúca doprava v hlavnom meste si vyžiada v roku 2010 výstavbu šiesteho premostenia, na ktorom pilne pracujeme," povedal. Most by mal byť súčasťou vonkajšieho dopravného okruhu, vedúceho od Stupavy popod Malé Karpaty, poza Raču, Vajnory, poza Letisko M. R. Štefánika a za Slovnaftom cez Dunaj do Petržalky, kde by sa napojil na existujúce diaľničné úseky do Maďarska a Rakúska.
Náklady na výstavbu vonkajšieho okruhu majú dosiahnuť asi 30 miliárd korún. O pomoc sa mesto bude uchádzať v rámci štátneho rozpočtu. Vznikajú už reálne úvahy aj o premostení Dunaja po výstavbe veľkých investičných celkov (zóna Pribinova, pravý breh petržalského nábrežia) menším mostom pre peších, prípadne pre cyklistov na spôsob londýnskeho mosta Millenium Bridge. Ten však nebude financovaný z mestských peňazí, ale s najväčšou pravdepodobnosťou zo súkromných zdrojov.
(dot, tasr)