Dnes okolo pol piatej ráno sa začala premávka na novopostavenom Moste Apollo. Prvý autobus mal prejsť po moste krátko po 4.35 h. Bola to linka 87 z Dolnozemskej ulice. Ešte včera si však novú dominantu vyskúšali tisíce Bratislavčanov. Celodenné oslavy .
Dnes okolo pol piatej ráno sa začala premávka na novopostavenom Moste Apollo. Prvý autobus mal prejsť po moste krátko po 4.35 h. Bola to linka 87 z Dolnozemskej ulice. Ešte včera si však novú dominantu vyskúšali tisíce Bratislavčanov. Celodenné oslavy otvorenia mosta sprevádzal prejazd veteránov, niekoľkostočlennej skupiny in-line korčuliarov a súťaže. Pripravený bol aj večerný ohňostroj.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Väčšina návštevníkov si fotografovala výhľad z mosta a najmä mostné oblúky. Veľký záujem bol o zastávky hromadnej dopravy. Ľudia si čítali nové cestovné poriadky, ktoré začali platiť dnešným dňom. "Budú tadeto jazdiť tri autobusy," komentoval jeden zo zvedavcov. Iní, prichádzajúci z petržalskej strany mosta, sa rozčuľovali nad zrušením niektorých liniek, pretože budú musieť prestupovať. Spojazdnenie Mosta Apollo bolo podľa mesta jedným z motívov na zmenu linkovania.
Pásku prestrihli politici popoludní, keď priamo na moste odhalili aj plastiku sochára Andreja Margoča. "Pripomína historické súvislosti názvu mosta," povedal hovorca primátora Milan Vajda. Most je pomenovaný po rafinérii Apollo, ktorá kedysi stála na miestach, kde dnes na ľavom brehu vyúsťuje novostavba. Tento názov zvíťazil 41-percentnou väčšinou v ankete, ktorú v máji zorganizovalo mesto. Na výber boli ešte dve možnosti. Most Európy bol druhý s počtom hlasov 2101 a Oblúkový most obsadil tretie miesto s 1497 hlasmi.
V posledných týždňoch sa objavili pochybnosti o tom, či bude do ohláseného začiatku premávky most skolaudovaný. "Kolaudačné rozhodnutie bolo vydané v piatok," povedal Vajda. Stalo sa tak napriek tomu, že sa ešte nezačala rekonštrukcia križovatky Košická - Miletičova, ktorú si dal Ružinov ako podmienku. Kolaudácia prebiehala od 22. augusta a týkala sa 105 súčastí mosta, ktorých výstavba sa skončila 3. augusta. Najočakávanejšiu dopravnú stavbu roka tak môžu po dva a pol roku výstavby využívať vodiči.
Termín dokončenia sa niekoľkokrát posunul. Most, ktorý mal pôvodne stáť 3,6 miliardy korún, si nakoniec vyžiadal náklady 4,3 miliardy. Stavba bola financovaná zo štátneho rozpočtu, z úveru Európskej investičnej banky a z mestských peňazí.
Autor: lin