SME

Most Apollo sa dá vyskúšať už v nedeľu

Most Apollo spojazdnia v nedeľu po dva a pol roku výstavby. V posledných mesiacoch to však vyzeralo, že dokončenie diela sa opäť oddiali. Najprv vznikli problémy s financovaním a plánované spojazdnenie v máji sa odsunulo na začiatok septembra. V posledný

Most Apollo spojazdnia v nedeľu po dva a pol roku výstavby. V posledných mesiacoch to však vyzeralo, že dokončenie diela sa opäť oddiali. Najprv vznikli problémy s financovaním a plánované spojazdnenie v máji sa odsunulo na začiatok septembra. V posledných dňoch sa objavili v médiách pochybnosti o tom, či sa stihne kolaudácia. "Primátor dal prísľub, že most bude v nedeľu otvorený a legálne sprístupnený," povedal včera hovorca primátora Milan Vajda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Špeciálny stavebný úrad, ktorý má kolaudáciu mosta na starosti, podľa Vajdu stále koná a do konca tohto týždňa by mal rozhodnúť. Termín dokončenia mosta, na ktoré čakajú Bratislavčania i návštevníci mesta, sa pritom už niekoľkokrát posunul. Prvý časový sklz oproti pôvodnému termínu jún 2003 spôsobilo takmer ročné posudzovanie diela Európskou investičnou bankou.

SkryťVypnúť reklamu

Kolaudácia mosta prebieha od 22. augusta. Týka sa mosta, troch križovatiek a priľahlej infraštruktúry. Skolaudovať treba dokopy 105 objektov ako súčastí mosta, ktorých výstavba bola 3. augusta ukončená.

Mestská časť Ružinov si ako účastník kolaudačného konania dala pri stavebnom povolení požiadavku, že súčasťou výstavby mosta musí byť aj vyriešenie a dobudovanie viacerých križovatiek - napríklad aj križovatky Košická - Miletičova, ktorá však do termínu otvorenia mosta nebude doriešená. Tento projekt však podľa Ivana Macka, riaditeľa sekcie územných programov magistrátu, podlieha samostatnému stavebnému povoleniu, a nie je v priamej súvislosti s mostom. Podľa riaditeľa spoločnosti Metro Ladislava Csádera by sa rekonštrukcia križovatky mala začať v septembri. Ešte však nie je schválená dokumentácia potrebná na spustenie prác. Majú sa tu rozšíriť cesty o jazdné pruhy, súčasťou prác bude rekonštrukcia inžinierskych sietí. Podľa Csádera bude rekonštrukcia stáť 60 miliónov korún a peniaze už vyčlenili z rozpočtu na stavbu mosta. Križovatka by mala byť dokončená v lete budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu

Na kolaudačnom konaní sa zúčastňuje investor (spoločnosť Metro), zhotoviteľ (Doprastav), zástupcovia magistrátu a jeho mestských častí (Petržalky a Ružinova), na území ktorých sa úseky cestnej infraštruktúry na most a z mosta nachádzajú.

Most, ktorý mal pôvodne stáť 3,6 miliardy korún, si nakoniec vyžiadal 4,3-miliardové náklady. Stavba bola financovaná zo štátneho rozpočtu, z úveru Európskej investičnej banky a z mestských peňazí.

(lin, dot, sita)

História vzniku Mosta Apollo

1976 - stanovenie miesta premostenia

november 2000 - územné rozhodnutie

máj 2001 - vyhlásenie súťaže na dodávateľa

september 2001 - zmluva o úvere 45 mil. eur na most

február 2003 - začiatok výstavby

16. - 21. september 2004 - otáčanie

máj 2005 - rozhodnutie o dofinancovaní mosta: na dokončenie musí nájsť peniaze mesto

SkryťVypnúť reklamu

máj 2005 - anketa o názve

30. júna 2005 - mestskí poslanci rozhodli o názve Most Apollo

august 2005 - kolaudácia (lin, r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 386
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 17 195
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 705
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 379
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 188
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 561
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 882
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 380
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 346
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 738
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 327
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 963
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 927
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 759
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu