Most Apollo spojazdnia v nedeľu po dva a pol roku výstavby. V posledných mesiacoch to však vyzeralo, že dokončenie diela sa opäť oddiali. Najprv vznikli problémy s financovaním a plánované spojazdnenie v máji sa odsunulo na začiatok septembra. V posledných dňoch sa objavili v médiách pochybnosti o tom, či sa stihne kolaudácia. "Primátor dal prísľub, že most bude v nedeľu otvorený a legálne sprístupnený," povedal včera hovorca primátora Milan Vajda.
Špeciálny stavebný úrad, ktorý má kolaudáciu mosta na starosti, podľa Vajdu stále koná a do konca tohto týždňa by mal rozhodnúť. Termín dokončenia mosta, na ktoré čakajú Bratislavčania i návštevníci mesta, sa pritom už niekoľkokrát posunul. Prvý časový sklz oproti pôvodnému termínu jún 2003 spôsobilo takmer ročné posudzovanie diela Európskou investičnou bankou.
Kolaudácia mosta prebieha od 22. augusta. Týka sa mosta, troch križovatiek a priľahlej infraštruktúry. Skolaudovať treba dokopy 105 objektov ako súčastí mosta, ktorých výstavba bola 3. augusta ukončená.
Mestská časť Ružinov si ako účastník kolaudačného konania dala pri stavebnom povolení požiadavku, že súčasťou výstavby mosta musí byť aj vyriešenie a dobudovanie viacerých križovatiek - napríklad aj križovatky Košická - Miletičova, ktorá však do termínu otvorenia mosta nebude doriešená. Tento projekt však podľa Ivana Macka, riaditeľa sekcie územných programov magistrátu, podlieha samostatnému stavebnému povoleniu, a nie je v priamej súvislosti s mostom. Podľa riaditeľa spoločnosti Metro Ladislava Csádera by sa rekonštrukcia križovatky mala začať v septembri. Ešte však nie je schválená dokumentácia potrebná na spustenie prác. Majú sa tu rozšíriť cesty o jazdné pruhy, súčasťou prác bude rekonštrukcia inžinierskych sietí. Podľa Csádera bude rekonštrukcia stáť 60 miliónov korún a peniaze už vyčlenili z rozpočtu na stavbu mosta. Križovatka by mala byť dokončená v lete budúceho roka.
Na kolaudačnom konaní sa zúčastňuje investor (spoločnosť Metro), zhotoviteľ (Doprastav), zástupcovia magistrátu a jeho mestských častí (Petržalky a Ružinova), na území ktorých sa úseky cestnej infraštruktúry na most a z mosta nachádzajú.
Most, ktorý mal pôvodne stáť 3,6 miliardy korún, si nakoniec vyžiadal 4,3-miliardové náklady. Stavba bola financovaná zo štátneho rozpočtu, z úveru Európskej investičnej banky a z mestských peňazí.
(lin, dot, sita)
História vzniku Mosta Apollo
1976 - stanovenie miesta premostenia
november 2000 - územné rozhodnutie
máj 2001 - vyhlásenie súťaže na dodávateľa
september 2001 - zmluva o úvere 45 mil. eur na most
február 2003 - začiatok výstavby
16. - 21. september 2004 - otáčanie
máj 2005 - rozhodnutie o dofinancovaní mosta: na dokončenie musí nájsť peniaze mesto
máj 2005 - anketa o názve
30. júna 2005 - mestskí poslanci rozhodli o názve Most Apollo
august 2005 - kolaudácia (lin, r)