Pražská patrí medzi úseky s pravidelnými zápchami počas dopravných špičiek. Situáciu zlepší asi až otvorenie tunela Sitiny. |
Najkritickejší úsek v okolí križovatky na Bosákovej až po vstup na rekonštruovaný most sa plnil od skorého rána. Stojace autá vytvárali kolóny už pred pol ôsmou, čakalo sa takmer od Nového mosta. Aj keď sa niektorí ešte stihli otočiť a hľadať priechodné bočné cestičky, väčšinu už pohľad na dlhé rady áut so znechutenými vodičmi neprekvapil. Cesta do Prievozu bola z Petržalky nepriechodná počas celého rána, nepomáhalo ani nervózne trúbenie. Ponáhľať sa mohli len cyklisti a chodci.
"Najlepšie by bolo metro, ale do môjho dôchodku sa nemusím obávať, že by to stihli," bavili sa dvaja mladí muži stojaci na zastávke autobusu. Pravidelná linka už bola na dosah, trvalo jej však niekoľko minút, kým stihla prejsť zopár metrov. S vyhliadkou pomalej jazdy si mnohí kúpili noviny alebo trpiteľsky pokukovali po hodinkách. Vtipkovať sa chcelo málokomu. "Dva týždne chodím do práce neskoro. Už mám toho po krk! Najvyšší čas, že to už končí," rozčuľovala sa pani v stredných rokoch.
V zápche stáli mercedesy rovnako ako autobusy, smetiari aj motorkári. Dovoliť si to, po čom túžili všetci, si mohla len húkajúca sanitka - cestu si skrátila cez prázdny protismer. Menej trpezlivý vodič mopedu to "zobral" cez chodníky.
"Nespi!" gestikulovala policajná hliadka pomalším vodičom. "Búcha do volanta, že prečo tu je, hovorím mu - choď do roboty o piatej! To boli prázdne cesty ráno, mali ste vidieť!" pristavil sa policajt, v službe od skorého rána. "Musíme ich brzdiť, nie púšťať, aby nevchádzali do križovatky," vysvetlil.
Dnešný koniec uzávierky mosta mu nič nehovoril. "Skončí toto a pôjdeme zachraňovať Dunaj," povedal o hroziacich povodniach.
Na samotnom Prístavnom moste a v jeho okolí však bola situácia úplne pokojná, autá sa pohybovali plynulo, zápchy neboli. "Asi vedia, čo robia," komentoval prácu polície jeden z vodičov.
Nový most však praskal vo švíkoch. Smerom z Petržalky sa tvorili kolóny, autá sa síce hýbali, ale išli krokom. Vodiči v opačnom smere krútili hlavami, hliadkujúci policajt zíval.
Dlhšie v porovnaní s predchádzajúcimi dňami trvala ranná špička na Račianskom mýte, ešte okolo desiatej tu stáli rady áut.
Dnešným dňom sa podľa informácií magistrátu ranné zápchy končia, popoludní už má byť najvyťaženejší bratislavský most vodičom úplne k dispozícii. (dot)
FOTO SME - PAVOL FUNTÁL,
MIROSLAVA CIBULKOVÁ
Najväčší vplyv malo uzavretie Prístavného mosta na dopravu v okolí Mlynských nív, kde sa každý deň tvorili dlhé rady stojacich áut. |
Policajti sa na cestách poriadne zapotili, hliadky pomáhali vodičom prechádzať cez najhoršie úseky v meste, akým bola napríklad aj križovatka na Bosákovej v Petržalke. |
Trnavská a Račianska je jedným z najvyťaženejších uzlov. V uplynulých dvoch týždňoch sa však podobné kolóny tvorili všade v meste. |