SME

Prístrešky na trati električky v Petržalke dokončí iný subdodávateľ

Pôvodne mali zastávky dokončiť do začiatku školského roka.

Električka v Petržalke Električka v Petržalke (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Prístrešky na zastávkach na novej električkovej trati v bratislavskej Petržalke dokončí druhý subdodávateľ. Uviedol to hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Hlavné mesto pôvodne avizovalo, že zastávky budú dokončené do začiatku školského roka, doteraz sa tak nestalo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Prístrešky dokončí druhý subdodávateľ a momentálne z jeho strany prebieha príprava na realizáciu,“ skonštatoval Bubla.

Aktuálnu situáciu odôvodňuje magistrát tým, že subdodávateľ zhotoviteľa výrazne podcenil náročnosť výroby, logistiky aj samotnej inštalácie prístreškov priamo na mieste.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky prístrešky sú totiž navrhnuté ako atypy len pre túto električkovú trať. Napriek mnohým výzvam z jeho strany ich však subdodávateľ nebol schopný dokončiť včas a v požadovanej kvalite. Mesto preto požiadalo zhotoviteľa o čo najrýchlejšie vyriešenie problému.

„Požadovanej kvalite nezodpovedá povrchová úprava prístreškov a ani viaceré detaily, pri ktorých jednotlivé dosky opláštenia boxov doliehajú k sebe,“ priblížil Bubla.

Podotkol, že subdodávateľa prístreškov zazmluvnil zhotoviteľ stavby električky, vysporiadanie zmluvných podmienok je preto záležitosťou medzi týmito firmami. Hlavné mesto podľa jeho vyjadrení neprevzaté prístrešky „nemôže zaplatiť.“

Podľa hlavného mesta sa pri stavbe takého rozsahu, ako je stavba električkovej trate, kde sa vystriedajú desiatky firiem, môže stať, že niektorá z firiem ani napriek referenciám a platným zmluvám svoju prácu v požadovanej kvalite neurobí. „Mrzí nás, že my sme si tohto ‚žolíka‘ vytiahli práve pri prístreškoch, ktoré sú pre komfort používania električkovej trate veľmi dôležité,“ dodal Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavbu trate v úseku Jungmannova - Janíkov dvor začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka.

Projekt je financovaný z eurofondov. Stavba od začiatku čelila viacerým problémom. Práce boli v minulosti aj dočasne výrazne utlmené.

Očakávaný termín dokončenia trate sa niekoľkokrát posúval. Električku spustili do prevádzky nakoniec 27. júla 2025. Viaceré stavebné práce na projekte však pokračujú ďalej.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 508
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 058
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 486
  4. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 3 467
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 548
  6. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 408
  7. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 2 101
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 097
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 22 236
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 894
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 717
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 818
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 531
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 231
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 531
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 074
  1. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  2. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  3. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  4. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  5. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  6. Tupou Ceruzou: Iný
  7. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  8. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
SkryťZatvoriť reklamu