SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Vodiči hromžia, polícia - máme to pod kontrolou

Smerom z Prievozu do Petržalky cez Prístavný most boli včera v priebehu dňa cesty úplne zapchaté, autá mohli mať zdržanie desiatky minút. Premávka stála aj na Pražskej v obidvoch smeroch. "Úplne vynechali dva spoje trolejbusu čísla 212," sťažoval sa ...

Mlynské nivy

Smerom z Prievozu do Petržalky cez Prístavný most boli včera v priebehu dňa cesty úplne zapchaté, autá mohli mať zdržanie desiatky minút. Premávka stála aj na Pražskej v obidvoch smeroch. "Úplne vynechali dva spoje trolejbusu čísla 212," sťažoval sa mladý muž na konečnej zastávke pri Vojenskej nemocnici. Stojaci ľudia nadávali, po príchode linky sa však dostali pomerne rýchlo do centra, pruh vyhradený pre mestskú hromadnú dopravu zostal napriek zápcham voľný.

Kritickým naďalej zostáva príjazd z Dolnozemskej a Gagarinovej ulice na Prístavný most. Kolóny sú aj v smere zo Starého mosta na Šafárikovo námestie. Predpoludním je tu veľa áut v smere z Petržalky a od Vajanského nábrežia, popoludní zase z Dostojevského radu.

Napriek nespokojnosti mnohých vodičov polícia hodnotila včerajšiu situáciu ako pokojnú. "Miestami sa vytvárajú kolóny, ale tie sa priebežne uvoľňujú," hovorí Tomáš Kříž z komunikačného odboru Kancelárie ministra vnútra.

Dopravné špičky na Jantárovej a Bosákovej kontrolujú policajti. "Situáciu tam máme pod kontrolou," povedal Kříž. Polícia posilnila hliadky aj o poriadkových policajtov, na 30 kľúčových križovatkách v meste usmerňuje premávku 60 policajtov. "Vodiči by mali dodržiavať pokyny polície. Tým, že sú disciplinovaní, môžu premávku urýchliť," hovorí riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu Ivan Lechner. Podľa neho majú vodiči problémy najmä na krížení smerov.

Už v najbližších dňoch by sa plynulosť mestskej dopravy mohla zlepšiť. V piatok po druhej poobede totiž začne postupné obnovovanie premávky autobusov cez Nábrežie generála L. Svobodu.

Elimináciu dopravných kolapsov schválilo mesto ako jednu z priorít na roky 2004 a 2006. Ráta v nej s výstavbou električkovej trasy, ktorá by mala zvládnuť rannú trojhodinovú špičku v Petržalke. Trať rýchlodráhy pravdepodobne povedie z Janíkovho dvora popri Draždiaku cez Háje a Viedenskú cestu a po Starom moste na Šafárikovo námestie.

Trasa rýchloelektričky sa začne stavať na budúci rok. Do tohto termínu musí magistrát vypracovať a prerokovať štúdiu a získať územné rozhodnutie. Treba pripraviť aj projekty na stavebné povolenie a uskutočniť tender na dodávateľa.

Náklady na samotnú stavbu by mali byť 4,5 až 5,5 miliardy korún. Mesto je schopné zaplatiť dve miliardy, a preto sa snaží zaradiť stavbu do verejných prác. V tomto prípade by sa totiž zvyšok nákladov platil zo štátneho rozpočtu.

Trať postavia tak, aby v budúcnosti vyhovovala potrebám metra, od ktorého sa upustilo pre jeho nákladnú realizáciu. V prípade, že sa nájdu peniaze na jeho financovanie, napojí sa na koľajovú dopravu v ľavej časti mesta. Trať povedie popod Dunaj a v strede mesta cez podzemie. (saš, dot)

Pražská

Cintorínska

Šancová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 179
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 728
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 288
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 311
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 036
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 596
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 495
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 023
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 494
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 392
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 820
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 611
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 350
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 307
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 079
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu