Mlynské nivy |
Smerom z Prievozu do Petržalky cez Prístavný most boli včera v priebehu dňa cesty úplne zapchaté, autá mohli mať zdržanie desiatky minút. Premávka stála aj na Pražskej v obidvoch smeroch. "Úplne vynechali dva spoje trolejbusu čísla 212," sťažoval sa mladý muž na konečnej zastávke pri Vojenskej nemocnici. Stojaci ľudia nadávali, po príchode linky sa však dostali pomerne rýchlo do centra, pruh vyhradený pre mestskú hromadnú dopravu zostal napriek zápcham voľný.
Kritickým naďalej zostáva príjazd z Dolnozemskej a Gagarinovej ulice na Prístavný most. Kolóny sú aj v smere zo Starého mosta na Šafárikovo námestie. Predpoludním je tu veľa áut v smere z Petržalky a od Vajanského nábrežia, popoludní zase z Dostojevského radu.
Napriek nespokojnosti mnohých vodičov polícia hodnotila včerajšiu situáciu ako pokojnú. "Miestami sa vytvárajú kolóny, ale tie sa priebežne uvoľňujú," hovorí Tomáš Kříž z komunikačného odboru Kancelárie ministra vnútra.
Dopravné špičky na Jantárovej a Bosákovej kontrolujú policajti. "Situáciu tam máme pod kontrolou," povedal Kříž. Polícia posilnila hliadky aj o poriadkových policajtov, na 30 kľúčových križovatkách v meste usmerňuje premávku 60 policajtov. "Vodiči by mali dodržiavať pokyny polície. Tým, že sú disciplinovaní, môžu premávku urýchliť," hovorí riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu Ivan Lechner. Podľa neho majú vodiči problémy najmä na krížení smerov.
Už v najbližších dňoch by sa plynulosť mestskej dopravy mohla zlepšiť. V piatok po druhej poobede totiž začne postupné obnovovanie premávky autobusov cez Nábrežie generála L. Svobodu.
Elimináciu dopravných kolapsov schválilo mesto ako jednu z priorít na roky 2004 a 2006. Ráta v nej s výstavbou električkovej trasy, ktorá by mala zvládnuť rannú trojhodinovú špičku v Petržalke. Trať rýchlodráhy pravdepodobne povedie z Janíkovho dvora popri Draždiaku cez Háje a Viedenskú cestu a po Starom moste na Šafárikovo námestie.
Trasa rýchloelektričky sa začne stavať na budúci rok. Do tohto termínu musí magistrát vypracovať a prerokovať štúdiu a získať územné rozhodnutie. Treba pripraviť aj projekty na stavebné povolenie a uskutočniť tender na dodávateľa.
Náklady na samotnú stavbu by mali byť 4,5 až 5,5 miliardy korún. Mesto je schopné zaplatiť dve miliardy, a preto sa snaží zaradiť stavbu do verejných prác. V tomto prípade by sa totiž zvyšok nákladov platil zo štátneho rozpočtu.
Trať postavia tak, aby v budúcnosti vyhovovala potrebám metra, od ktorého sa upustilo pre jeho nákladnú realizáciu. V prípade, že sa nájdu peniaze na jeho financovanie, napojí sa na koľajovú dopravu v ľavej časti mesta. Trať povedie popod Dunaj a v strede mesta cez podzemie. (saš, dot)
Pražská |
Cintorínska |
Šancová |