BRATISLAVA. Pôvodne sa rátalo s uzatvorením celej cesty, prekládkou trolejového vedenia, vznikom pešej zóny a novými 60 parkovacími miestami. Nakoniec z toho nemusí byť nič, aspoň najbližšie roky.
Z výstavby podzemných garáží na Kollárovom námestí chcel magistrát získať maximum. S akciovkou Parking House podpísal nezáväzné memorandum, ako lokalitu pretvoriť podľa jeho predstáv.
No kým práce zo strany investora postupujú podľa plánov, hlavné mesto nestíha dobiehať svoje vlastné míľniky.

"Myslel som si, že im na tom záleží," hovorí šéf predstavenstva spoločnosti Parking House Michal Maštena.
"Parkovacie miesta sme im ponúkli za cenu nákladov, motali sme sa na tom pol roka, a nakoniec sme dostali informáciu, že to nie je v rozpočtových prioritách mesta."
Denník SME sa mesta pýtal na jeho rozpočtové priority aj plány, ktorými by mali byť aj parkovacie miesta pre domácich. Magistrát neodpovedal.
V článku sa dočítate:
- kedy na námestí a Živnostenskej bude pešia zóna,
- na aké dopravné obmedzenia sa treba pripraviť koncom leta,
- prečo si starosta Vagač myslí, že ho developer zastrašuje.
Zmeny sa plánujú už 15 rokov, obštrukciami ich brzdili aktivisti z iniciatívy Bratislava otvorene, patril medzi nich aj Matej Vagač, ktorý dnes vedie mestskú časť Staré Mesto. Vlani volal na developera políciu, aby zachránil stromy, ktorých je v centre Bratislavy málo.
Spravili by to aj za mesto, ak má záujem
Pri Kollárovom námestí nie je veľa priestoru na parkovanie. Prispeli k tomu aj chodníková novela a mestský parkovací systém PAAS, ktorý zvýhodňuje rezidentov.
Hoci magistrát od developera neodkúpi 60 miest, Maštena ich chce obyvateľom, ktorí sa preukážu, že tam bývajú, predávať po 45-tisíc eur. Cena platí aj pre zdravotne ťažko postihnutých. Spolu bude v garážach 265 miest.