SME

Vodiči sa obchádzkami zápcham nevyhnú

Už druhý týždeň bojujú vodiči v meste s dopravnými obmedzeniami. Tí, ktorí môžu, sa za ten čas naučili obchádzať hlavné trasy zápch. Umožňuje im to fakt, že pre opravu Prístavného mosta, ktorá je príčinou chaosu na cestách, je každý deň viac-menej predví

V smere z Petržalky do Ružinova sa podľa niektorých vodičov oplatí jazdiť cez Starý most, hneď za ním zabočiť doprava k Presscentru, zozadu obísť Mlynské nivy a prejsť okolo Čulenovej až k Prístavnému mostu.

Už druhý týždeň bojujú vodiči v meste s dopravnými obmedzeniami. Tí, ktorí môžu, sa za ten čas naučili obchádzať hlavné trasy zápch. Umožňuje im to fakt, že pre opravu Prístavného mosta, ktorá je príčinou chaosu na cestách, je každý deň viac-menej predvídateľná situácia. Zle sú na tom najmä Petržalčania, ktorým neostáva iné, len tlačiť sa pred ostatnými mostami, a kamiónisti, ktorí tvoria nekonečné rady na Dolnozemskej až po Panónsku cestu.

Vodiči sa zhodujú v názore, že úplne sa zápcham vyhnúť v exponovanom čase nedá. Obchádzka po niektorých menej frekventovaných cestách však niekedy pomôže.

"Cestu si málokedy môžem skrátiť cez menšie ulice, lebo je celé mesto rozkopané. Nechápem, prečo sa s opravou nepočkalo na otvorenie Apolla," sťažuje sa taxikár Roman Bielek.

V smere z Petržalky do Ružinova sa podľa niektorých vodičov oplatí jazdiť cez Starý most, kde treba ešte pred Presscentrom zabočiť doprava. "Zozadu obídem Mlynské Nivy a prejdem okolo Čulenovej. Dostanem sa tak až k Prístavnému mostu a prístavu," hovorí vodič René Hudec.

Taxikár Anton Zaťko v smere z Ružinova do centra odporúča vyhnúť sa Rožňavskej a Trnavskej a cez Bajkalskú prejsť na Vajnorskú ulicu, ktorá je vraj väčšinou prázdna. "Nechodím ani cez Nivy a Prievozskú, ale radšej cez Prístavnú ulicu. Ak idem z Patrónky, vraciam sa cez Pražskú alebo Búdkovú," vysvetľuje Zaťko.

Najhoršia situácia v bratislavských uliciach a najmä na výpadovkách je v pondelky a piatky. V centre bývajú zápchy každý deň od siedmej do jedenástej hodiny doobeda.

"Včera okolo pol dvanástej stáli kolóny áut až po Šafárikovo námestie. Doobeda radšej ani nejazdím, lebo mám málo zákazníkov. Už vedia, že električkou im cesta trvá kratšie," posťažoval sa taxikár Roman Bielek.

Pre dopravné zápchy musia o hodinu skôr chodiť aj niektorí zásobovatelia, inak sa do obchodov dostanú aj s trištvrtehodinovým meškaním.

Taxikári tvrdia, že sa situácia v porovnaní s minulým týždňom zlepšila. "Už sme si na to asi zvykli. Aj vodiči sú disciplinovanejší a menej sa na seba tlačia," hovorí taxikár Peter Podrožek. Ako ďalej povedal, vodičov sa snažia usmerňovať aj policajti. "Len v posledných dňoch nám veľmi nepomohli. Ani sa im však nečudujem, keď museli stáť celý deň v daždi," dodal.

Dážď dopravu komplikuje

Pondelkové popoludnie bolo na cestách v meste chaotickejšie ako ráno. "Mali sme veľké aj 40-minútové meškania," povedali na dispečingu dopravných nehôd. Situáciu neuľahčilo ani počasie - dážď spôsobil aj ďalšie nehody. "Celkovo bolo v pondelok 34 nehôd. Tragická bola nehoha, ku ktorej došlo v pondelok asi o 23.00 na Trnavskej ulici," povedala policajná hovorkyňa Silvia Miháliková. Mladý vodič Juraj B. zrejme neprispôsobil rýchlosť jazdy stavu vozovky a dostal šmyk. Prešiel na stredový pás, kde narazil do reklamného pútača a stromu. Utrpel ťažké zranenia, ktorým na mieste podľahol.

Od piatka prebieha druhá etapa rekonštrukcie vozovky na moste. Kým predchádzajúci týždeň sa premávalo v dvoch protismerných pruhoch po strane mesto - Petržalka, teraz autá chodia po opravenej vozovke na druhej strane. Oprava mosta si vyžiadala aj zmeny v premávke autobusov. Týka sa to liniek 68, 86, 96, 97 a 198. Autobusy sú v smere z mesta do Petržalky presmerované na obchádzkové trasy. Tieto obmedzenia budú trvať ešte najmenej do piatka. Na budúci týždeň už by mal byť Prístavný most spojazdnený a 5. septembra sa očakáva otvorenie Mosta Apollo. (saš, lin)

FOTO SME - PAVOL MAJER

FOTO

Kolóny aút bývajú najmä v pondelky a piatky, v centre každý deň od siedmej do jedenástej hodiny doobeda. Pre dopravné zápchy musia o hodinu skôr chodiť aj niektorí zásobovatelia, inak sa do obchodov dostanú aj s trištvrtehodinovým meškaním.

FOTO

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 405
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 084
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 018
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 723
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 544
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 047
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 243
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 974
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 781
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 394
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 908
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 829
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu