SME

Petržalská električka ide v nedeľu do prevádzky. Bez prestupu na Panónskej a dokončenej Kutlíkovej

Na trati dokončujú posledné detaily.

Na novej trati v Petržalke sa v nedeľu začne prevádzka električky.

Pár dní pred jej spustením okolie trate stále nie je úplne dokončené, na zastávkach prebiehajú práce do poslednej chvíle.

„Všetky jej zastávky budú v stave, ktorý umožňuje bezpečný nástup, výstup a pohyb cestujúcich,“ tvrdí o novej trati Dopravný podnik Bratislava.

Na poslednej zastávke Južné mesto stále stavajú schody, ktoré zastávku prepoja s Panónskou cestou. Prestupný uzol medzi linkami 3, 91, 191 na tejto zastávke k spusteniu trate ešte nebude sprevádzkovaný.

SkryťVypnúť reklamu

Posledná zastávka tak zatiaľ pripomína skôr stavenisko než funkčný dopravný priestor. Provizórne je aj prepojenie s neďalekými Slnečnicami.

Stále nie je dokončený ani cestný most na Kutlíkovej, preto budú linky 92, 98, 99 a N95 naďalej premávať po výlukových trasách.

Pokračovanie linky 3 na koniec Petržalky prinesie viaceré zmeny v MHD vrátane rušenia niektorých liniek.

Na linke 3 sa posilní interval a podľa DPB pôjde o jednu z najčastejšie jazdiacich električkových liniek na svete. „Počas pracovných dní školského roka bude na novej trati denne vykonaných 248 spojov každým smerom,“ vraví hovorca Jozef Vozár.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavne nové električky

Električky sa po novej trati previezli už niekoľkokrát, prvýkrát na skúšobnej jazde pred Vianocami, potom viackrát v posledných týždňoch kvôli zácviku vodičov.

SkryťVypnúť reklamu

Na predĺženú linku 3 chce dopravný podnik nasadzovať hlavne moderné nízkopodlažné električky.

V čase najväčšieho dopytu sa však v premávke objavia aj staršie typy vozidiel, hovorí Vozár. „Tieto električky boli donedávna nasadzované na linku 7, ktorá zanikne práve v súvislosti s posilnením intervalu na linke 3 po spustení novej trate na Južné mesto.“

V minulom roku Dopravný podnik uviedol do prevádzky 30 kusov nových električiek, ďalších desať dostane v budúcom roku.

Dopravný podnik tvrdí, že je na spustenie prevádzky predĺženej električkovej trate v Petržalke pripravený technicky aj personálne.

Postupné dokončovanie

Dátum spustenia električky, ktorá sa stavala od roku 2021, mesto viackrát posúvalo. Viackrát deklarovalo, že robí všetko pre to, aby bola trať do prevádzky spustená na jar 2025, následne sa spomínal prelom mája a júna. Istý čas o presnom termíne magistrát nehovoril.

SkryťVypnúť reklamu

Na trati v posledných mesiacoch prebiehali opravy chýb stavby. Na jednom úseku sa upravovalo betónové podložie pod koľajnicami. Opravu nosných dosiek si vyžiadalo zlé výškové usporiadanie nosnej konštrukcie a bolo nutné uviesť ju do projektovaného stavu.

Na začiatku júla mesto oznámilo, že električka získala potrebné rozhodnutie Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) o predčasnom užívaní trate a môže ísť do plnej prevádzky.

V posledných dňoch pred spustením električky na trati prebiehajú dokončovanie práce. Postupne pribudli konštrukcie zastávok a upravujú okolie - pribudli už chodníky aj dlažba, miestami z nej však stále trčia označené rúry.

Kým väčšina zastávok vyzerá takmer dokončene, na poslednej zastávke Južné mesto ešte len stavajú schody, ktoré ju prepoja s Panónskou cestou. Okolie zastávky pripomína stavenisko.

Nedávno pribudol chodník, ktorý zastávku spája so susednými Slnečnicami, zatiaľ je však v provizórnej podobe.

Práce budú aj po spustení električky naďalej prebiehať aj na križovatke s Kutlíkovou.

Mesto tiež plánovalo v Petržalke vybudovať štyri lávky pre peších cez Chorvátske rameno, ktoré by zlepšili dostupnosť a prepojenia územia ako takého.

Aj keď magistrát tvrdí, že výstavba lávok nesúvisí priamo s výstavbou trate, obyvatelia ich očakávali spolu so spustením električky.

Na lávky bola robená architektonická súťaž a mesto tvrdí, že v projekte sa pokračuje.

Popri trati vedie aj nová cyklotrasa, ktorá je už teraz využívaná.

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  4. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  5. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  6. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  7. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  8. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  4. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  7. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  8. Private equity fondy menia budúcnosť rodinného podnikania
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 13 369
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 8 057
  3. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 5 113
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 4 499
  5. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 3 405
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 2 898
  7. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 2 593
  8. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 1 478
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Migaľ si svoje prvé a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou aj posledné volebné obdobie užíva „naplno“. 33 991
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 24 869
  3. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 509
  4. Juraj Kumičák: Atrapa 7 537
  5. Matej Galo: Pán Fico, profitujete z ruského plynu? Len sa pýtam. 7 150
  6. Ľudmila Križanovská: Zlákal ju multilevel marketing. Prišla o peniaze, aj priateľov 6 782
  7. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 6 732
  8. Ľuboslava Šusteková: Chrumkavé sladkokyslé zavárané uhorky mojej babky 5 840
  1. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  2. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  3. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  4. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  5. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  6. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  7. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  8. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
SkryťZatvoriť reklamu