BRATISLAVA. Aktuálna fáza projektu protihlukovej steny Lamač na bratislavskom úseku diaľnice D2 sa dostáva do ďalšej etapy. Práce sa posúvajú aj na vetvy križovatky Lamač.
Vyžiadajú si prázdninovú úpravu režimu dopravy v križovatke Lamač (tzv. križovatka Diamant) v lokalite Bory.
Obmedzenia sa začnú v sobotu (5. 7.). Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Počas najbližších týždňov dôjde na tomto úseku ku kompletnej výmene verejného osvetlenia a informačného systému diaľnice. Zároveň sa položia nové konštrukčné a asfaltové vrstvy, na ktoré bude umiestnená protihluková stena.
Pre zaistenie bezpečnosti pracovníkov aj motoristov je podľa diaľničiarov nevyhnutné na niekoľko mesiacov obmedziť dopravu. Pre osobné vozidlá sa v smere na Českú republiku uzavrie zjazd z D2 na cestu II/505, na opačnej strane výjazd z II/505 na D2 v smere do Bratislavy. Zákaz sa nebude týkať vozidiel mestskej hromadnej dopravy a záchranných zložiek.
Zmena režimu je plánovaná od soboty, aby obmedzenie prebiehalo dominantne počas letných prázdnin. Alternatívne trasy budú cez Lamač, Dúbravku alebo križovatku Stupava.
Počas soboty budú lokálne a dočasné obmedzenia aj na diaľnici D2 v tomto úseku. Od 7.00 h sa budú vyznačovať dočasné dopravné značenia. Diaľničiari preto apelujú na motoristov, aby počas soboty zvýšili opatrnosť.
Aktuálne práce prebiehajú na vonkajšej časti diaľnice. Nastavené sú tak, aby čo najmenej obmedzovali dopravný režim. V praxi tak nedošlo k zníženiu počtu jazdných pruhov, len k ich zúženiu a zároveň sa znížila maximálna povolená rýchlosť na 80 kilometrov za hodinu.
V rámci prác na podloží budúcich protihlukových stien sa modernizuje staré vybavenie diaľnice. Počas minulého roka sa podľa NDS podarilo komplexne rekonštruovať odvodňovací systém tohto úseku D2.
V súčasnosti sa vymieňa dožívajúce verejné osvetlenie. Súčasťou projektu je aj výmena informačného systému diaľnice, výmena bezpečnostných prvkov a realizácia nových asfaltových vrstiev na krajniciach.
„Pre maximálne možné zachovanie dopravy na modernizovanom úseku práce prebiehajú vyslovene desiatky centimetrov od živej dopravy. Tento stav komplikuje logistiku, limituje počet pracovníkov a strojov na stavbe. Napriek tomu práce postupujú,“ uviedol člen predstavenstva a investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Július Mihálik.