BRATISLAVA. Bratislava vo štvrtok podpísala zmluvu so zhotoviteľom na výstavbu novej trolejbusovej trate Patrónka - Riviéra a v najbližších týždňoch sa rozbehnú práce v teréne.
Ako informoval hovorca magistrátu Peter Bubla, ide o novú sedemkilometrovú trať, vďaka ktorej obyvatelia získajú ekologickejšiu elektrickú mestskú hromadnú dopravu bez priamych emisií, namiesto naftových motorov.
Vďaka novej trati pribudne nové priame prepojenie Dlhých Dielov s Račianskym a Trnavským mýtom. Výhodou bude tiež úspornejšia prevádzka a zhustenie intervalov linky 32.
„Na linke 33 môžeme nahradiť 12-metrové vozidlá kapacitnejšími 18-metrovými kĺbovými trolejbusmi, do ktorých sa zmestí o 50 percent viac cestujúcich," poznamenal Bubla.
Súčasťou projektu bude aj oprava chodníkov, debarierizácia priechodov a prekládky sietí, vytvorenie bezpečnejšej križovatky pri Základnej škole Dubová, rozšírenie nástupiska zastávky ZOO v smere na Habánsky mlyn, ako aj nový prístrešok na tejto zastávke a nové informačné tabule na všetkých zastávkach po trati.
Trolejbusová trať na Dlhých dieloch v bratislavskej Karlovej Vsi od jej výstavby v roku 2006 mohla byť prevádzkovaná iba trolejbusmi s pomocným naftovým pohonom, ich výpadky nahrádzali naftové autobusy.
„Vďaka novej trolejbusovej trati v Mlynskej doline vznikne prepojenie tejto tzv. „ostrovnej“ trolejbusovej trate na Dlhých dieloch so zvyškom trolejbusovej siete v Bratislave, vrátane Depa Hroboňova, čo umožní prevádzkovanie bezemisných trolejbusov na celej trati," priblížil hovorca.
Dodávateľ, s ktorým hlavné mesto dnes podpísalo zmluvu na realizáciu projektu, má teraz pár týždňov na prípravu stavby a v priebehu mesiaca by mohla začať aj samotná výstavba, ktorá je plánovaná na deväť mesiacov. Stavba je 100-percentne hradená zo zdrojov EÚ, z Plánu obnovy.