SME

Tunel Sitina otvoria možno skôr

V tuneli Sitina sa skončili razičské práce. Ukončených je aj 90 percent betonáže. Povedal to Peter Štefko z firmy Skanska, ktorá tunel stavia. V septembri by sa malo dokončiť odvodnenie tunela, chodníky, obrubníky a žľaby. Takisto na budúci mesiac by ...

Tunel pod kopcom Sitina je už vyrazený a dokončuje sa betonáž.


FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ


V tuneli Sitina sa skončili razičské práce. Ukončených je aj 90 percent betonáže. Povedal to Peter Štefko z firmy Skanska, ktorá tunel stavia. V septembri by sa malo dokončiť odvodnenie tunela, chodníky, obrubníky a žľaby. Takisto na budúci mesiac by mali byť hotové objekty slúžiace na obsluhu tunela. Potom sa bude robiť vetranie tunela, osvetlenie, riadiace systémy a značenie. Tieto práce už bude robiť iný dodávateľ. "Práve prebieha verejné obstarávanie na tohto dodávateľa," povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Podľa odhadov by sa mali tieto práce ukončiť do decembra 2006, čo by bolo o pol roka skôr ako sa plánovalo. Tunel začali stavať v septembri 2003. Celkové investičné náklady na výstavbu budú okolo 3,5 miliardy korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V tuneli Sitina bude betónová vozovka. Po dokončení veľkých dopravných stavieb budú teda na území mesta tri typy vozoviek. Živicový asfalt, ktorý je bežný, sa pokladá aj pri prebiehajúcej obnove Prístavného mosta. Novinkou je drenážny asfalt, ktorý je tichší a použije sa na petržalskej diaľnici na Einsteinovej.

Žulový pahorok Sitina, podľa ktorého má tunel meno, je súčasťou Malých Karpát. Diaľničný úsek Lamačská cesta - Staré Grunty je posledný chýbajúci úsek obchvatu centrálnej mestskej zóny a po jeho dokončení bude súvislé diaľničné prepojenie Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Terajšia tranzitná cesta vedie cez Lamačskú cestu a Patrónku, ktorá je najviac preťaženou v meste. Budúci tunel pod kopcom Sitina tvoria dve samostatné rúry - západná a východná, každá s dvoma jazdnými pruhmi pre jednosmernú premávku. (lin)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 211
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 229
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 046
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 065
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 761
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 174
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 633
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu