Tunel pod kopcom Sitina je už vyrazený a dokončuje sa betonáž. FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ |
V tuneli Sitina sa skončili razičské práce. Ukončených je aj 90 percent betonáže. Povedal to Peter Štefko z firmy Skanska, ktorá tunel stavia. V septembri by sa malo dokončiť odvodnenie tunela, chodníky, obrubníky a žľaby. Takisto na budúci mesiac by mali byť hotové objekty slúžiace na obsluhu tunela. Potom sa bude robiť vetranie tunela, osvetlenie, riadiace systémy a značenie. Tieto práce už bude robiť iný dodávateľ. "Práve prebieha verejné obstarávanie na tohto dodávateľa," povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Podľa odhadov by sa mali tieto práce ukončiť do decembra 2006, čo by bolo o pol roka skôr ako sa plánovalo. Tunel začali stavať v septembri 2003. Celkové investičné náklady na výstavbu budú okolo 3,5 miliardy korún.
V tuneli Sitina bude betónová vozovka. Po dokončení veľkých dopravných stavieb budú teda na území mesta tri typy vozoviek. Živicový asfalt, ktorý je bežný, sa pokladá aj pri prebiehajúcej obnove Prístavného mosta. Novinkou je drenážny asfalt, ktorý je tichší a použije sa na petržalskej diaľnici na Einsteinovej.
Žulový pahorok Sitina, podľa ktorého má tunel meno, je súčasťou Malých Karpát. Diaľničný úsek Lamačská cesta - Staré Grunty je posledný chýbajúci úsek obchvatu centrálnej mestskej zóny a po jeho dokončení bude súvislé diaľničné prepojenie Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Terajšia tranzitná cesta vedie cez Lamačskú cestu a Patrónku, ktorá je najviac preťaženou v meste. Budúci tunel pod kopcom Sitina tvoria dve samostatné rúry - západná a východná, každá s dvoma jazdnými pruhmi pre jednosmernú premávku. (lin)