SME

Trať v Petržalke bude hotová v júni, termín spustenia električiek je ešte otázny

Spustenie závisí od výsledkov povoľovacích konaní.

Električková trať v Petržalke.Električková trať v Petržalke. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Nová električková trať v bratislavskej Petržalke bude stavebne a prevádzkovo pripravená na začiatku júna.

Presný termín spustenia premávky električiek hlavné mesto momentálne odhadnúť nevie, závisí to podľa neho najmä od výsledkov viacerých povoľovacích konaní, uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chyby a nedorobky

Zároveň potvrdil, že na stavbe evidujú niektoré chyby a nedorobky. Magistrát deklaruje, že zhotoviteľ ich odstráni, kým stavebné objekty mesto nepreberie.

„Termín závisí od výsledkov povoľovacích konaní a je zbytočné v tejto chvíli špekulovať, kedy presne budú ukončené a vykonateľné. Dôležité je, že sa k tomuto termínu po rokoch stavby blížime,“ skonštatoval Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

K termínu spustenia električky budú podľa neho dokončené všetky objekty, ktoré s jej prevádzkou bezprostredne súvisia. Teda električková trať, priecestia, križovatky, chodníky, cyklochodníky, zastávky a všetky prístupy k nim.

Niektoré objekty, ktoré nemajú priamy vplyv na električku, ale sú súčasťou projektu, sa budú robiť aj po tomto termíne, do konca augusta.

Magistrát ubezpečuje, že chyby a nedorobky na stavbe, ktoré sa nájdu pri pravidelných kontrolách a upozorňujú na ne aj obyvatelia, má zhotoviteľ spísané a postupne ich odstraňuje. Až následne stavebné objekty mesto preberie.

Súvisiaci článok Električka pôjde čoskoro, na lávky ponad Chorvátske rameno si však Petržalčania ešte počkajú Čítajte 

„Stále hovoríme len o stavbe, pretože doteraz neprebehlo žiadne preberacie konanie zo strany mesta. Mesto preberie len kvalitne zrealizované objekty stavby,“ zdôraznil Bubla s tým, že tých identifikovaných nie je viac, ako býva pri iných stavbách porovnateľnej zložitosti a rozsahu.

SkryťVypnúť reklamu

Podotkol, že pod koľajnicami sa upravuje betónové podložie len na jednom úseku. Opravu nosných dosiek si vyžiadalo zlé výškové usporiadanie nosnej konštrukcie a bolo nutné uviesť ju do projektovaného stavu. Pri zastávke Zrkadlový háj sa momentálne opravuje priecestie, nie je však súčasťou nosného telesa trate.

Popraskanú betónovú dlažbu evidujú na dvoch zastávkach z celkovo 16 nových nástupísk.

Okrem stavebného dozoru je podľa samosprávy na stavbe každý mesiac kontrolný deň, raz za tri mesiace aj za účasti štatutárov. Zároveň je každý týždeň koordinačná porada s účasťou objednávateľa, zhotoviteľa aj stavebného dozoru.

Starosta hovorí o komplikáciách

Starosta Petržalky Ján Hrčka na sociálnej sieti napísal, že to, čo si vedenie magistrátu predstavuje pod pojmami „petržalská električka bude v premávke“ alebo „bude dokončená“, je na míle vzdialené od predstavy bežného obyvateľa. Niektoré časti projektu bude, ako tvrdí, mesto dokončovať ešte dlhé mesiace, možno až roky.

SkryťVypnúť reklamu

„Roky avizované štyri lávky pre peších a cyklistov ponad Chorvátske rameno sa z vizualizácii magistrátneho Metropolitného inštitútu Bratislavy do reality roky nedostanú tiež, keďže mestu, aj kvôli výraznému predraženiu celého projektu predĺženej električkovej trate, chýbajú peniaze,“ vyhlásil Hrčka.

Avizovaný rýchly interval električky síce víta, avšak v kombinácii s inými rozhodnutiami magistrátu môže podľa neho priniesť ďalšie komplikácie, najmä dopravné zápchy a s nimi naviazané problémy.

Poukazuje napríklad na nevybudovanie mimoúrovňových križovaní aspoň na hlavných cestných tepnách, o ktoré opakovane žiadali.

Výstavbu trate v úseku Jungmannova - Janíkov dvor začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Projekt je financovaný z eurofondov. Stavba od začiatku čelila viacerým problémom.

Práce boli v minulosti aj dočasne výrazne utlmené. Očakávaný termín dokončenia trate sa už viackrát posúval. Mesto naposledy viackrát deklarovalo, že robí všetko preto, aby bola trať do prevádzky spustená na jar 2025.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 244
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 399
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 936
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 308
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 418
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 385
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 020
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 1 993
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 27 074
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 728
  3. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 12 949
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 12 944
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 256
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 985
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 7 894
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 222
  1. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  4. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  5. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  6. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  7. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  8. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
SkryťZatvoriť reklamu