SME

Cesta na Devín má byť pre cyklistov bezpečnejšia, nevyriešený zostane jeden úsek

Mesto pripravuje novú cyklotrasu.

Časť návrhu cyklotrasyČasť návrhu cyklotrasy (Zdroj: Hlavné mesto Bratislava )

Mesto popri Devínskej ceste plánuje vybudovať bezpečnú cyklotrasu, oddelenú od vozovky drevo-oceľovým zvodidlom alebo pásom zelene.

Celá trasa na Devín, ktorá prepojí súčasné oddelené cyklotrasy, má 4,5 kilometra, je rozdelená na šesť úsekov a budú ju budovať postupne. Momentálne vybavujú povolenia.

Cyklotrasa sa objavila v pláne cyklodopravy na rok 2025, mesto k nej zorganizovalo aj prezentáciu v Devíne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výnimkou je krátky úsek za hranicou Karlovej Vsi, kde stoja rodinné domy a mesto sa musí vyrovnať s majiteľmi pozemkov.

SkryťVypnúť reklamu

„Aj riešenie tohto úseku už pripravujeme, bude sa riešiť samostatným projektom neskôr,“ tvrdí hovorca magistrátu Peter Bubla.

Zároveň chce mesto čoskoro vyriešiť aj ďalšie dôležité chýbajúce cyklistické prepojenie v Karlovej Vsi - úsek Nábrežia Ľubomíra Kadnára medzi Karlovoveským ramenom a Mostom Lanfranconi, kde cyklisti z populárnej trasy na nábreží musia pokračovať po nespevnenej cestičke.

Oddelená a trojmetrová

Nová cyklotrasa do Devína prepojí karlovoveskú cyklotrasu, ktorá sa končí pri zastávke MHD Sihoť, s cyklotrasou v Devíne, ktorá sa začína pri ulici Pri lesostepi.

Cyklotrasa R51 Devínska radiála je súčasťou Medzinárodnej moravsko-dunajskej cyklotrasy (EuroVelo 13), informuje mesto.

Bude priemerne tri metre široká, teda 1,5 metra pre každý smer. V miestach, kde cyklotrasa križuje vjazdy, bude pre vyššiu bezpečnosť cyklistov lokálne zúžená na dva metre.

SkryťVypnúť reklamu

Trasa bude viesť za zvodidlami. „V priestore medzi komunikáciou a cyklotrasou je navrhnutý zelený pás, kde bude odvodňovacia drenáž zo štrkodrviny.

V miestach, kde to je nevyhnutné, bude svah zo strany Karlovoveského ramena spevnený gabiónovým oporným múrom,“ spresňuje mesto.

Mesto zároveň ohlásilo sanáciu brala pri Devíne, ráta aj s úpravou nespevnených krajníc, obnovou asfaltu vozovky a jej rozšírením na krátkych úsekoch približne o pol metra.

Všetky potrebné podklady na začatie stavebných prác by podľa hovorcu mali byť hotové do konca roka.

„Konkrétny termín začiatku realizácie závisí predovšetkým od povoľovacieho procesu a od financovania,“ doplnil Bubla. Mesto zároveň plánuje získať peniaze z eurofondov, koľko by mala výstavba stáť, nepovedalo.

SkryťVypnúť reklamu

Cez Sihoť ísť nemôže

V dokumentácii sa pri riešení úseku s rodinnými domami spomínajú dva varianty. Prvá trasa vedie popri Devínskej ceste, druhá popri Karlovoveskom ramene.

Cyklotrasa nemôže ísť cez ostrov Sihoť, aj keď v minulosti sa o tejto možnosti diskutovalo.

Sihoť ako vodárenský zdroj a jeho ochranné pásma sú chránenými územiami podľa zákona o vodách. Zároveň ide aj o chránené územie podľa zákona o ochrane prírody a krajiny, čo vylučuje akékoľvek zásahy v tejto oblasti.

Riešia aj úsek pri Botanickej záhrade

Karlovej Vsi chýba aj ďalší dôležitý úsek cyklotrasy popri ramene Dunaja, a to hneď za mostom Lanfranconi.

Cyklotrasa je pri Botanickej záhrade prerušená, lebo pozemky vlastní Univerzita Komenského v Bratislave.

Po niekoľkých rokoch rokovaní bratislavskí poslanci odhlasovali zámenu pozemkov s univerzitou, vďaka ktorej bude možné posunúť sa bližšie k výstavbe cyklochodníka.

Bratislava
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  2. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  4. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  7. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 141
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 9 942
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 299
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 8 768
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 7 573
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 676
  7. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 4 889
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 717
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 917
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 875
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 113
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 178
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 665
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 924
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 288
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 982
  1. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  2. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  3. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  4. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  5. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  6. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  7. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  8. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
SkryťZatvoriť reklamu