Za posledný rok Bratislava postavila necelé štyri kilometre cyklotrás. Oddelené cyklotrasy tvoria z toho len 645 metrov, zmiešané cestičky pre chodcov a cyklistov 850 metrov a pruhy namaľované na bežných cestách 2,4 kilometra.
Vyplýva to zo správy o plnení Akčného plánu rozvoja cyklistickej a pešej dopravy za rok 2024.
„Akčný plán na rok 2024 sa schvaľoval až v máji a nepodarilo sa z neho splniť ani tretinu, čo hodnotíme veľmi negatívne ako jednoznačné zlyhanie mesta,“ hovorí prezident združenia Cyklokoalícia Dan Kollár.
Bratislava stále zdôrazňuje, že do roku 2030 plánuje mať 180 kilometrov hlavných mestských cyklotrás. V roku 2021 ich bolo 116, takže cieľ nie je nereálny.
„Bratislava 2030 si dáva za cieľ aj zníženie individuálnej automobilovej dopravy, a to sa nepodarí dosiahnuť, ak cyklotrasy nebudú pribúdať tam, kde je to najdôležitejšie a kde to pomôže vymeniť ľuďom auto za bicykel,“ hovorí Kollár.
Pripomína, že primátor pred voľbami sľuboval aj 70 kilometrov oddelených cyklotrás do roku 2026, a to sa nepodarí určite.
Akčný plán na tento rok neobsahuje zásadné projekty, rieši skôr úseky v okrajových častiach Bratislavy. „Nedá sa očakávať žiadna cyklorevolúcia,“ hovorí Kollár.
Dočítate sa:
- aké nové stavebné projekty plánuje magistrát na tento rok,
- ktoré projekty v minulom roku dokončili,
- prečo sú cyklisti v Bratislave sklamaní.
Nové úseky skôr na periférii
V pláne na rok 2025 je desať stavebných projektov.