SME

Ráž oznámil zmeny v Bratislave. Presmerovali tranzitnú dopravu z Prístavného mosta

Polícia bude vodičov upozorňovať.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Bratislava bola v noci z utorka na stredu odbremenená od tranzitnej dopravy v smere na Žilinu.

Rozmiestnené boli dopravné značky, ktoré navigujú tranzit už z D2 (Pečňa - Petržalka) na D4 a následne na križovatku D1/D4. Tým sa vyprevadia tranzitné nákladné vozidlá z frekventovaného Prístavného mosta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uviedol to vo štvrtok minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru) na tlačovej konferencii.

Polícia bude podľa neho vodičov spočiatku kontrolovať a upozorňovať. Neskôr však v prípade nerešpektovania zákazu bude udeľovať aj pokuty.

SkryťVypnúť reklamu

"Nejde len o otázku dopravy, ale aj o otázku kvality života v meste. Cieľom presmerovania tranzitnej dopravy je zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívne vplyvy dopravy na obyvateľov, ako je hlučnosť, prašnosť či znečistenie ovzdušia," uviedol Ráž.

Podľa nových pravidiel by cez bratislavský Prístavný most mali prechádzať iba vozidlá nad 3,5 tony, ktoré slúžia na zásobovanie.

Tranzitná doprava je odklonená z D2 (Pečňa - Petržalka) na D4 a následne sa tranzitujúce vozidlá dostanú na D1 prostredníctvom novootvorenej vetvy z D4 v križovatke D1/D4.

"Riešenie sa netýka kamiónov, ktoré majú cieľ cesty v meste, v takýchto prípadoch sme stanovili časovú hranicu 45 minút. Ak kamión prekročí tento čas pri prejazde, nebude sa považovať za tranzit," objasnil Ráž.

SkryťVypnúť reklamu

Rezort dodal, že odklon nákladnej dopravy je možný vďaka investíciám do križovatky D1/D4. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v decembri minulého roka otvorila vetvy diaľnic D1 a D4 pri Bratislave, vďaka ktorým sa vozidlá vedia priamo napojiť z D4 od Jaroviec na D1 v smere na Trnavu a, naopak, z D1 v smere od Trnavy na diaľnicu D4.

Vďaka tomu obchvat D4/R7 pohlcuje celý medziročný nárast nákladnej dopravy, ktorý by za iných okolností ešte viac zaťažil Prístavný most.

"Už 570 kamiónov denne využíva tento obchvat. Prístavný most tak odťažujeme o 1000 kamiónov denne v jednom smere. Úzke hrdlo teraz vzniká na Lanfranconi. Pomôcť by mal až tunel Karpaty, na ktorom intenzívne pracujeme," uzavrel šéf rezortu dopravy.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 943
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 407
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 125
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 453
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 343
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 330
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu