SME

Ružinov pripraví projekt bezpečnejšieho priecestia na Ivanskej ceste

V pondelok sa tam zrazil vlak s ručným vozíkom.

(Zdroj: Facebook/Martin Chren)

BRATISLAVA. Jediná šanca vytvoriť na Ivanskej ceste v Bratislave bezpečnejšie železničné priecestie vychádza z čiastočného rozšírenia komunikácií a doplnenia svetelnej signalizácie.

Na sociálnej sieti to zdôraznil starosta bratislavského Ružinova Martin Chren, ktorý zároveň oznámil, že mestská časť pripraví k riešeniu celú projektovú dokumentáciu a vybaví stavebné povolenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"S bratislavským primátorom Matúšom Vallom sme si dali ruku na to, že keď povolenie prinesieme, mesto nájde peniaze, aby projekt zrealizovalo," dodal Chren.

SkryťVypnúť reklamu

Priblížil zároveň, že na vhodnom riešení súčasného nevyhovujúceho stavu, ktorý spôsobuje časté dopravné kolízie, vrátane tých s tragickým koncom, sa na konci minulého roka zhodli účastníci expertnej skupiny zastupujúcej samosprávy i Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

Súvisiaci článok Pri najnehodovejšom priecestí v Bratislave zomrel ďalší človek. Skratky vedú cez koľaje Čítajte 

Hlavná cesta by sa podľa akceptovaného návrhu mala rozšíriť tak, aby v smere z mesta na Trnávku mohol vzniknúť samostatný odbočovací pruh doľava.

Na druhej strane, v smere na Vrakuňu, by sa mal vytvoriť stredový ostrovček pre chodcov. Križovatku by doplnili i semafory prepojené na vlakovú signalizáciu.

"Takže, keď ide vlak, všetci ostatní majú červenú, a keď vlak nejde, semafory riadia dopravu a ako na akejkoľvek inej križovatke púšťajú autá i chodcov," vysvetlil Chren považujúci uvedený model za jediný, ktorý možno rýchlo pripraviť i zrealizovať.

SkryťVypnúť reklamu

Upozornil v tejto súvislosti, že ŽSR na prelome rokov 2025/26 pripravujú úpravu priecestia na Ivanskej ceste zo zdrojov plánu obnovy, ktorá umožní prípravu pre následné pripojenie cestných semaforov.

Pri prísľube zabezpečenia zmeny sa vyhol uvedeniu konkrétneho termínu, deklaroval však cieľ, aby povolenia boli do konca tohto roka a aby mesto mohlo úpravy zrealizovať v priebehu roka 2026.

Chren pripomenul, že dopravnú bezpečnosť v lokalite by mala zvýšiť i plánovaná nová vlaková zastávka v blízkosti konečnej zastávky autobusu 39. Zastávka bude spojená s podchodom popod trať i cestu.

"Projekt je aktuálne v územnom konaní," doplnil ružinovský starosta.

K doteraz poslednej kolízii na frekventovanom železničnom priecestí Vrakunská cesta - Ivanská cesta došlo v pondelok po 18.00 h, vlak sa zrazil s ručným vozíkom. Incident sa zaobišiel bez zranení, v úseku sa v dôsledku nehody však vytvorili rozsiahle kolóny.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 647
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 899
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 234
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 205
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 970
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 914
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 685
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 505
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 874
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 735
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 653
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 093
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 988
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 302
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 312
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu