SME

Ružinov pripraví projekt bezpečnejšieho priecestia na Ivanskej ceste

V pondelok sa tam zrazil vlak s ručným vozíkom.

(Zdroj: Facebook/Martin Chren)

BRATISLAVA. Jediná šanca vytvoriť na Ivanskej ceste v Bratislave bezpečnejšie železničné priecestie vychádza z čiastočného rozšírenia komunikácií a doplnenia svetelnej signalizácie.

Na sociálnej sieti to zdôraznil starosta bratislavského Ružinova Martin Chren, ktorý zároveň oznámil, že mestská časť pripraví k riešeniu celú projektovú dokumentáciu a vybaví stavebné povolenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"S bratislavským primátorom Matúšom Vallom sme si dali ruku na to, že keď povolenie prinesieme, mesto nájde peniaze, aby projekt zrealizovalo," dodal Chren.

SkryťVypnúť reklamu

Priblížil zároveň, že na vhodnom riešení súčasného nevyhovujúceho stavu, ktorý spôsobuje časté dopravné kolízie, vrátane tých s tragickým koncom, sa na konci minulého roka zhodli účastníci expertnej skupiny zastupujúcej samosprávy i Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

Súvisiaci článok Pri najnehodovejšom priecestí v Bratislave zomrel ďalší človek. Skratky vedú cez koľaje Čítajte 

Hlavná cesta by sa podľa akceptovaného návrhu mala rozšíriť tak, aby v smere z mesta na Trnávku mohol vzniknúť samostatný odbočovací pruh doľava.

Na druhej strane, v smere na Vrakuňu, by sa mal vytvoriť stredový ostrovček pre chodcov. Križovatku by doplnili i semafory prepojené na vlakovú signalizáciu.

"Takže, keď ide vlak, všetci ostatní majú červenú, a keď vlak nejde, semafory riadia dopravu a ako na akejkoľvek inej križovatke púšťajú autá i chodcov," vysvetlil Chren považujúci uvedený model za jediný, ktorý možno rýchlo pripraviť i zrealizovať.

SkryťVypnúť reklamu

Upozornil v tejto súvislosti, že ŽSR na prelome rokov 2025/26 pripravujú úpravu priecestia na Ivanskej ceste zo zdrojov plánu obnovy, ktorá umožní prípravu pre následné pripojenie cestných semaforov.

Pri prísľube zabezpečenia zmeny sa vyhol uvedeniu konkrétneho termínu, deklaroval však cieľ, aby povolenia boli do konca tohto roka a aby mesto mohlo úpravy zrealizovať v priebehu roka 2026.

Chren pripomenul, že dopravnú bezpečnosť v lokalite by mala zvýšiť i plánovaná nová vlaková zastávka v blízkosti konečnej zastávky autobusu 39. Zastávka bude spojená s podchodom popod trať i cestu.

"Projekt je aktuálne v územnom konaní," doplnil ružinovský starosta.

K doteraz poslednej kolízii na frekventovanom železničnom priecestí Vrakunská cesta - Ivanská cesta došlo v pondelok po 18.00 h, vlak sa zrazil s ručným vozíkom. Incident sa zaobišiel bez zranení, v úseku sa v dôsledku nehody však vytvorili rozsiahle kolóny.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 446
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 803
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 831
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 356
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 796
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 747
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 097
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 917
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 958
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 22 748
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 851
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 966
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 10 693
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 771
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 858
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 5 221
  1. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  3. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  4. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  7. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
SkryťZatvoriť reklamu