SME

Nové Mesto plánuje zaregulovať parkovanie aj pre lokalitu Kramáre

V oblasti nie je toľko parkovacích miest, ako by si občania želali.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Bratislavské Nové Mesto plánuje spolu s hlavným mestom zaregulovať parkovanie aj pre lokalitu Kramárov, kde dlhodobo vnímajú nespokojnosť miestnych obyvateľov.

Ide o oblasť ohraničenú Pražskou ulicou, cestou na Kamzík, lesom a Patrónkou, kde sú viaceré zdravotnícke zariadenia, vzdelávanie inštitúcie či ministerstvo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V pláne je spustenie celomestskej parkovacej politiky (PAAS) v priebehu jesene alebo zimy. Pre TASR to uviedol starosta Nového Mesta Matúš Čupka.

"Bude to náročné ani nie tak rozsahom zóny, ale pre jej morfológiu. Väčšinou je to svah do kopca alebo idete dolu kopcom. Parkovacích miest tam nie je toľko, koľko by si ľudia priali," skonštatoval Čupka.

SkryťVypnúť reklamu

Mestská časť ešte vlani vybrala dodávateľa pre projektovú dokumentáciu potrebnú pre realizáciu parkovacej politiky. Prvú verziu pripravil v lete, následne bola daná na magistrát na spripomienkovanie.

Starosta očakáva, že do konca zimy by mohla byť prvá interná verzia dokumentu, o ktorej sa bude diskutovať. V pláne je na jar predstaviť návrh verejnosti, aby sa k nemu mohli vyjadriť. Následné pripomienky zo strany obyvateľov budú zapracovávané. Starosta by bol zároveň rád, ak by spustenie parkovacej politiky bolo okolo jesene, respektíve zimy. "Bude si to vyžadovať intenzívne nasadenie, ale nemožno v tomto na Kramáre zabúdať," poznamenal Čupka.

Ubezpečil tiež, že ani dňom, keď bude parkovacia politika spustená, sa práca na statickej či dynamickej doprave nekončí.

SkryťVypnúť reklamu

Dôkazom toho podľa neho je napríklad vývoj okolo zóny Pokrok, kde od spustenia parkovacej politiky bolo zrealizovaných viac ako 30 revízií, väčších i menších zmien.

Starosta poukazuje na to, že v predmetnej oblasti nie je toľko parkovacích miest, ako by si občania želali.

Nie vždy to však morfológia územia povoľuje. A hoci sa mestská časť podľa neho snaží riešiť parkovanie aj v rámci územných plánov zón, budovanie dodatočných miest na parkovanie je ťažké, keďže pri návrhov parkovacích domov naráža na "dosť prudký odpor obyvateľov". Okrem toho však netreba zabúdať ani na bezpečný pohyb chodcov či cyklistov.

Na území Nového Mesta sú v rámci PAAS zaregulovaná zóny Tehelné pole, Biely kríž, Pokrok a tiež Ľudová štvrť, Zátišie a Hostinského sídlisko. Začleniť do celomestskej parkovacej politiky sa má tento rok aj zóna Teplická, ako aj niektoré menšie parkoviská okolo Kuchajdy.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 6 605
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 222
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 875
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 842
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 365
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 802
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 494
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 150
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 781
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 091
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 918
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 164
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 141
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 297
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 974
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 369
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu