V poslednom čase pribúdajú sťažnosti na revízorov, ktorí v centre kontrolujú lístky na MHD. "Bol som zhrozený, keď som minulý mesiac videl, ako jednali s dvomi britskými turistami," povedal Bratislavčan Daniel Ďuriš. Podľa neho zobrali traja revízori cudzincom pasy a nechceli im ich vrátiť, lebo mali neoznačené lístky.
Turisti však tvrdili, že prístroj na označenie nefungoval. Nastúpili do električky na hlavnej stanici, keď tam ešte nebol vodič, a preto ani neprosili nikoho o pomoc. Dvaja Briti sa s kontrolórmi lístkov nevedeli dorozumieť, a tak s nimi na Žilinskej ulici vystúpil aj Ďuriš, ktorý im robil tlmočníka. "Odmietli vyskúšať, či označovač funguje. Potom mi začali vulgárne nadávať, aby som odišiel," sťažuje sa Ďuriš, ktorý sa rozhodol zavolať policajtov. Revízori sa pravdepodobne zľakli, turistom vrátili pasy a najbližšou električkou z miesta ušli.
Prípad v súčasnosti vyšetruje dopravný podnik. "Musíme vypočuť všetkých svedkov. Niektoré výpovede revízorov sa rozchádzajú a sú aj na dovolenkách. Ak by sa dokázalo, že sa revízori takto správali, môžeme ich aj prepustiť," povedala vedúca odboru tarifných služieb Zuzana Horčíková. Ako ďalej uviedla, podnik zistil, že označovač bol v poriadku. Mohlo sa teda stať, že turisti nevedeli, ako treba lístky správne označiť. Podobné problémy mal vraj dopravný podnik v čase, keď sa používali staré mechanické označovače, ktoré turisti nevedeli obsluhovať.
"Revízori sa mi chválili, že denne takto chytia aj tridsať cudzincov. Navyše títo turisti lístky mali, takže určite nechceli cestovať načierno. Viem, niekedy sa stáva, že označovače nefungujú alebo treba pobehať po celej električke, aby sa dal lístok označiť, " hovorí Ďuriš.
Podľa hovorcu primátora Milana Vajdu prišlo za posledný rok na magistrát takýchto sťažností viacero. "Väčšinou sme však nič nevyriešili, pretože svedkovia odmietli vypovedať. Magistrát môže podať iba žiadosť o vyriešenie, konať musí dopravný podnik," povedal Vajda. (saš)