SME

Prístav vo Vlčom hrdle je v pripomienkovom konaní, no bez železničného napojenia

Schvaľovanie investor rozdelil na etapy.

Vizualizácia prístavu a súčasný stav Vizualizácia prístavu a súčasný stav (Zdroj: Harbour Park / Google Earth )

Veľký projekt nového prístavu vo Vlčom hrdle má tak, ako ho investor verejnosti predstavil v septembri, prepojiť lodnú, cestnú a železničnú dopravu.

V zámere pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA), ktorý sa pred Vianocami objavil na stránke, však chýba železničné napojenie.

Zámer zverejnili 17. decembra, 21-dňová lehota na pripomienkovanie pre verejnosť teda uplynie 7. januára.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Investor argumentuje tým, že železničná trať bude súčasťou ďalšej etapy výstavby. Železnica síce ešte nebola zapojená z pohľadu povoľovacích procesov, ale počíta sa s ponechaním priestorovej rezervy pre železničnú vlečku.

SkryťVypnúť reklamu

„Povoľovacie konanie železničného napojenia bude predmetom ďalších etáp reagujúc na dopyt zo strany logistických operátorov a operátora prístavu,“ hovorí výkonný manažér projektu Ľuboš Čema.

Environmentálny expert mimoparlamentnej strany Demokrati Michal Kiča takýto postup nepovažuje za vhodný. „Buď je tu určitý rozpor medzi deklarovaným zámerom prístavu a skutočnou realitou, alebo ak investor naozaj plánuje vybudovať železničnú prípojku, tak je namieste, aby sa celý zásah do týchto cenných lokalít posúdil v jednom balíku,“ hovorí.

On aj viaceré mimovládne organizácie budú k predloženému zámeru dávať pripomienku.

Železnica až v ďalšej etape

Za projektom Harbour Park stojí spoločnosť Win-Port Invest. Investori tvrdia, že nový prístav Bratislave vráti postavenie kľúčového dunajského riečneho uzla.

SkryťVypnúť reklamu

V Harbour Parku má vzniknúť prístavný bazén a logistický park s halami a infraštruktúrou. Prístav má byť uspôsobený na prekládku a skladovanie klasických lodných kontajnerov. V areáli by mala byť aj občianska vybavenosť a krátkodobé ubytovanie, napríklad pre zamestnancov.

Výstavbe predchádzajú dve kľúčové povolenia: posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA) a záväzné stanovisko hlavného mesta.

Aj keď prístav bol od začiatku komunikovaný ako trimodálny, teda prepájajúci tri druhy dopravy – lodnú, cestnú a železničnú, zverejnený zámer sa o železnici nezmieňuje.

„V rámci realizácie navrhovanej činnosti sa zatiaľ nenavrhuje budovanie železničných tratí. V prípade stavebného objektu prístavu sa však počíta s ponechaním priestorovej rezervy pre železničnú vlečku,“ píše sa v zámere.

SkryťVypnúť reklamu

Železničné vlečky napojené na sieť železničných tratí v SR sa najbližšie k budúcemu prístavu nachádzajú v areáli súčasného prístavu a v areáli spoločnosti Slovnaft.

Predpoklady pre budúcu železnicu v zámere sú. „Z pohľadu povoľovacích procesov napojenie na železničnú sieť je projekčne pripravené, napríklad komunikácie vrátane križovatiek už priamo so železničnou traťou počítajú,“ hovorí Čema.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB6D4 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 835
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 638
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 535
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 211
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 065
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 851
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 746
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 713
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 156
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 482
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 857
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 608
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 16 628
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 220
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 683
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 694
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu