SME

Petržalský starosta kritizuje primátora Valla pre výstavbu električky, poukazuje na dopravné obmedzenia

Podľa Hrčku viaceré obmedzenia ani nemuseli byť.

Výstavba električky v Petržalke.Výstavba električky v Petržalke. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Starosta bratislavskej Petržalky Ján Hrčka kritizuje primátora hlavného mesta Matúša Valla pre viaceré dopravné obmedzenia v súvislosti s výstavbou električkovej trate, ktorá je aktuálne najväčším dopravným projektom v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výstavbu druhej etapy električkovej trate v Petržalke, ktorá bude spájať Bosákovu ulicu s Janíkovým dvorom, už viac ako tri roky sprevádzajú rôzne dopravné obmedzenia.

Súvisiaci článok Bratislava dostane 70 miliónov eur na petržalskú električku, Vallo podpísal zmluvu s ministerstvom Čítajte 

Nefunkčné semafory

Ako informuje hovorkyňa mestskej časti Petržalka Mária Halašková, s blížiacim sa termínom ukončenia prác a sprevádzkovaním trate sa v tomto roku stavebné práce na jednotlivých úsekoch zintenzívnili, čo prinieslo ešte viac obmedzení súčasne.

SkryťVypnúť reklamu

Starostovi Petržalky prekáža najmä slabá intenzita stavebných prác v prvých dvoch rokoch výstavby, čo viedlo k výraznému omeškaniu projektu, ale aj nedostatočná informovanosť Petržalčanov zo strany magistrátu.

„Niektoré dopravné značenia na stavbe sú nezmyselne umiestnené, čo spôsobuje zbytočné brzdenie premávky a ohrozenie jej účastníkov v rozsahu väčšom, ako je potrebné. Chcel by som požiadať primátora hlavného mesta o preverenie aj úpravu niektorých dopravných obmedzení,“ vyzval starosta primátora na mestskom zastupiteľstve. Ako príklad uviedol úsek Jantárovej cesty, kde sú už tri mesiace umiestnené prenosné semafory.

„Okrem toho, že sú nefunkčné, na ceste sú postavené tak, že bránia obojsmernému prejazdu väčších vozidiel – autobusov či nákladných áut. Z toho dôvodu už tri mesiace dochádza ku kolíznym situáciám," upozornil Hrčka.

SkryťVypnúť reklamu

Jeden pruh na frekventovanej ceste

K nepochopiteľným obmedzeniam patrí podľa neho aj zúženie jazdných pruhov na Námestí Hraničiarov, ktoré patrí k najfrekventovanejším cestám v Petržalke.

„Zo štvorprúdovej cesty, ktorá je po rekonštrukcii pripravená slúžiť v úseku minimálne desať metrov, je momentálne zúžená iba na jeden pruh, pričom by stačilo posunúť semafory o dva metre vedľa a vzniknú dva voľné pruhy,“ myslí si petržalský starosta.

Okrem toho kritizuje aj nedodržiavanie termínov obmedzení, ktoré sa často presúvajú o celé mesiace, a to dokonca niekoľkokrát.

„Napríklad obmedzenia na Šintavskej ulici mali pôvodne trvať do konca septembra, následne sa termín presunul na 20. novembra a momentálne je plánované otvorenie uzatvoreného úseku až v polovici decembra," pripomína samospráva.

SkryťVypnúť reklamu

Do polovice decembra majú trvať dočasné obmedzenia aj na Romanovej – zúženie cesty na jeden jazdný pruh a na Šintavskej – budovanie zastávok mestskej hromadnej dopravy. Pôvodné termíny ukončenia prác boli koniec októbra a novembra.

O zmenách vraj vopred neinformovali

Podľa Hrčku o väčšine prípadov magistrát mestskú časť o týchto zmenách vopred neinformoval.

„Keby platilo jedno také obmedzenie v Petržalke, nepoviem nič, ale trpíme ich desiatky naraz, pritom by sme v mnohých prípadoch vôbec nemuseli,“ uzatvára Hrčka.

„Teší nás, že aj pán Hrčka uznal zásadné zvýšenie intenzity prác na stavbe petržalskej električky, keďže páve intenzita prác bola to, čo donedávna kritizoval. Uvedomujeme si, že táto stavba stále mnohým ľuďom v Petržalke komplikuje život a situácia na nej sa dynamicky mení, ale sme už v takom štádiu, že podmienky na stavbe aj okolo nej sa budú už iba zlepšovať," uviedol v reakcii na starostu hovorca bratislavského magistrátu Peter Bubla.

Ako ďalej dodal, starostovi navrhuje, aby svoju prípadnú kritiku a nedostatky na zlepšenia adresoval priamo magistrátu a primátorovi Matúšovi Vallovi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 451
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 941
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 439
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 352
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 083
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 107
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 216
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 144
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 052
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 945
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 398
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 578
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 281
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 921
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 744
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu