SME

Ministerstvo dopravy plánuje modernizáciu vlakovej trate z Bratislavy do Komárna

Železničná trať by mohla byť v budúcnosti dvojkoľajová.

Ilustračná snímka.Ilustračná snímka. (Zdroj: žsr)

BRATISLAVA. Železničná trať z Bratislavy do Komárna by mohla byť v budúcnosti dvojkoľajová. Uvažuje o tom Ministerstvo dopravy SR, ktoré chce navrhnúť zaradenie modernizácie trate medzi strategické investície. Na sociálnej sieti o tom informoval minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Projekt patrí medzi naše priority a pripravujeme jeho zaradenie medzi strategické investície, aby sme v zmysle zákona o strategických investíciách vedeli prípravu tejto modernizácie čo najviac urýchliť," uviedol minister.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčším problémom trate z Bratislavy do Komárna je podľa ministra práve to, že je jednokoľajná.

Na úseku dlhom 95 kilometrov je pritom 12 staníc a šesť zastávok, trať sa pripája k medzinárodnému spojeniu Praha - Budapešť. Využívaná je pre osobnú i nákladnú dopravu.

"Stačí, že jeden z vlakov mešká na tie vyhýbacie stanice, tak to má za následok meškanie potom všetkých vlakov, ktoré sa majú následne navzájom povyhýbať a dopraviť sa v nejakom čase do stanice," priblížil Ráž.

Ďalším problémom je podľa ministra aj to, že trať nie je elektrifikovaná. V úseku je povolená maximálna rýchlosť 80 km/h, v priemere tam však vlaky jazdia rýchlosťou približne 50 km/h a medzi priecestiami a množstvom zastávok sa podľa ministra ani nedokážu rozbehnúť.

SkryťVypnúť reklamu

Rezort dopravy zatiaľ ešte uvažuje o tom, či bude rekonštruovať celý úsek na dvojkoľajovú trať, alebo iba určité časti.

"V každom prípade sa budeme snažiť zrealizovať mimoúrovňové priecestia a podobne. Výsledkom by malo byť v každom prípade, aby mohlo po tejto trati jazdiť viac vlakov, aby mohli jazdiť rýchlejšie a aby sme zabránili akýmkoľvek meškaniam," poznamenal Ráž.

Modernizáciu trate z Bratislavy do Komárna by chcelo ministerstvo dopravy financovať prostredníctvom projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP).

O tom, kedy by sa mohlo s rekonštrukciou trate začať, Ráž nateraz nechcel hovoriť. Priblížil, že ak projekt získa osvedčenie strategickej investície, mohlo by to prípravný proces urýchliť.

"Tento úsek trate je jeden z celkom dobrých príkladov alebo veľmi dobrým kandidátom na realizáciu nášho prvého PPP projektu na železnici, čiže tam je určitá možnosť, že by sme sa posunuli týmto smerom. V každom prípade dnes je to o tom, aby sme pripravili projekt na realizáciu a následne budeme hľadať na to zdroje," dodal Ráž.

Vlaky

Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  2. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  3. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  4. Nové Planeo v Košiciach
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 859
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 550
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 573
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 106
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 060
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 048
  7. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 996
  8. Čo bude toto leto in? 2 800
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 16 910
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 361
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 270
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 559
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 129
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 840
  7. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 4 651
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 506
  1. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  3. Tupou Ceruzou: Žiačik
  4. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  5. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  6. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  7. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  8. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
SkryťZatvoriť reklamu