Cez obec Svätý Jur prejde po ceste druhej triedy denne aj 25-tisíc áut, čo je viac ako napríklad na severných častiach diaľnice D1. Dlhodobo neúnosnú situáciu v obciach na úpätí Malých Karpát má vyriešiť Malokarpatský obchvat.
Ten presunie tranzitnú dopravu mimo zastavaných častí obcí, čím okrem Svätého Jura odbremení Pezinok, Modru a Dubovú, ale aj Slovenský Grob a Viničné.
Prvou etapou bolo spojenie diaľničnej križovatky Triblavina s cestou tretej triedy v Chorvátskom Grobe, ktoré župa dokončila v roku 2022. Ďalšie etapy sú zatiaľ na papieri, najbližšie k realizácii má podľa župy obchvat Modry.
Vedenie župy označuje Malokarpatský obchvat za prioritu a snažilo sa ho zaradiť medzi strategické investície, čím by urýchlilo jeho prípravu. Zatiaľ sa tak nestalo. „Rokovania o zaradení obchvatu medzi strategické investície stále prebiehajú,“ tvrdí hovorkyňa župy.
V článku sa dočítate:
- ako bude vyzerať obchvat Modry,
- prečo je obchvat Svätého Jura problematický,
- aké možnosti sa vo Svätom Jure zvažujú.
Prvá bude Modra
Ak sa chcete dostať z Bratislavy do niektorej z obcí na východnej strane Malých Karpát, musíte rátať s tým, že pôjdete priamo centrami obcí či cez pamiatkovú zónu.