Najviac sa sťažovali na dlhé vybavovanie

Tri petície a 166 sťažností prijali vlani na krajskom úrade. Dve petície sa týkali životného prostredia a jedna školstva. Najviac sťažností sa týkalo školstva (38) a katastra nehnuteľností (36). Oproti roku 2000 sa výrazne znížil počet podaní týkajúcich .


Teplejšie počasie, než aké sme zažili v decembri a v prvej polovici januára, vytiahlo do ulíc aj pouličných zabávačov. „Hrebeňový gitarista“ Rudo svoj nástroj premaľoval nasivo. FOTO SME - PAVOL MAJER



Tri petície a 166 sťažností prijali vlani na krajskom úrade. Dve petície sa týkali životného prostredia a jedna školstva. Najviac sťažností sa týkalo školstva (38) a katastra nehnuteľností (36). Oproti roku 2000 sa výrazne znížil počet podaní týkajúcich sa postupu katastrálnych odborov a odborov životného prostredia, zvýšil sa ich počet na úseku školstva a sociálnych vecí. Z vlaňajších podaní bolo 28 percent opodstatnených, čo je o päť percent menej než v predchádzajúcom roku.

Najčastejšou príčinou sťažností bolo nedodržanie lehoty na vybavenie podaní v správnom konaní, najmä v konaní podľa osobitných predpisov, a na nečinnosť orgánov miestnej štátnej správy. Opatrenia prijaté na nápravu boli prevažne organizačného charakteru.

Organizácie krajského úradu na úseku školstva a sociálnych služieb dostali 26 podaní, z ktorých bolo 33 percent opodstatnených. Podania boli zamerané najmä na prístup zamestnancov škôl a zariadení sociálnej starostlivosti, úroveň služieb, stravovanie v školských jedálňach a na správanie žiakov.

Na okresných úradoch v Bratislavskom kraji prijali 420 petícií a sťažností, čo je o 962 podaní menej než v roku 2000. Výrazne klesol počet sťažností na činnosť katastrálnych odborov okresných úradov vo vkladovom konaní. Petície sa týkali problémov v oblasti životného prostredia, ako je umiestňovanie stavieb, znečisťovanie vôd či nakladanie s odpadmi, v oblasti školstva odmeňovania zamestnancov a rušenia škôl a v oblasti dopravy ohľadom obmedzenia nákladnej dopravy. Podobne ako v predchádzajúcich rokoch občania využívali inštitút sťažnosti predovšetkým v prípadoch zdĺhavého riešenia ich podaní prvostupňovými správnymi orgánmi. (sita)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 154
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 822
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 100
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 883
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 772
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 530
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 481
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 478
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 386
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 230