Tunel Sitina nadobúda konečnú podobu

V tuneli Sitina, ktorý je popri Moste Apollo najvýznamnejšou dopravnou stavbou v meste, sa skončili razičské práce. Začiatkom mája prerazili východnú tunelovú rúru, slávnostná prerážka západnej rúry sa konala ešte 11. marca. Medzitým sa dokončovalo razeni

FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

e spojovacích tunelov a súčasne sa betónovala klenba vyrazeného tunela.

"Ukončených je 90 percent betonáže," povedal Peter Štefko z firmy Skanska, ktorá tunel stavia. V septembri by sa malo dokončiť odvodnenie tunela, chodníky, obrubníky a žľaby. Takisto na budúci mesiac by mali byť hotové objekty slúžiace na obsluhu tunela. "Naše práce na tuneli sa ukončia v novembri, to znamená ukončenie stavebnej časti a začiatok technologickej časti," povedal Štefko s tým, že sa bude robiť vetranie tunela, osvetlenie, riadiace systémy a značenie. Tieto práce už bude robiť iný dodávateľ.

V tuneli teraz pracuje asi 300 ľudí. Podľa Štefka sú tu podmienky dobré. Horúčavy na prelome leta sťažovali práce len na povrchu, horší je dážď. "Dažďová voda robí problémy ako na každej stavbe," dodal Štefko.

Tunel pod kopcom Sitina v blízkosti dopravného uzla Patrónka začali stavať v septembri 2003 a dokončiť by ho mali na budúci rok alebo v roku 2007. Celkové investičné náklady na výstavbu budú okolo 3,5 miliardy korún. Žulový pahorok Sitina, podľa ktorého má tunel meno, je súčasťou Malých Karpát.

Diaľničný úsek Lamačská cesta - Staré Grunty je posledný chýbajúci úsek obchvatu centrálnej mestskej zóny a po jeho dokončení bude súvislé diaľničné prepojenie Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Terajšia tranzitná cesta vedie cez Lamačskú cestu do Mlynskej doliny a Patrónku, ktorá je najviac preťaženou v Bratislave.

Budúci tunel tvoria dve samostatné rúry - západná a východná, každá s dvoma jazdnými pruhmi pre jednosmernú premávku. V západnej rúre je 1189 metrov razených a 251 metrov hĺbených z povrchu. Vo východnej rúre je 1159 metrov razených a 256 metrov hĺbených. Trasa 1,5-kilometrového tunela vedie relatívne plytko pod povrchom, maximálne 30 metrov, na niektorých miestach okolo 10 metrov. Má päť únikových ciest, každých 150 metrov bude výklenok s núdzovým telefónom, každých 80 metrov výklenok s hydrantom. (lin)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 498
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 244
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 901
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 280
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 111
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 443
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 384
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 870
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 697