BRATISLAVA. Hlavnú stanicu v Bratislave nebudú rozširovať ani rozsiahlo opravovať. Stanica je vraj príliš malá a oprava s prestavbou by štát vyšli draho.
Memorandum medzi mestom a bývalým ministrom dopravy za Sme rodina súčasný minister za Smer Jozef Ráž nedávno zrušil a oznámil, že hlavnú stanicu by mala nahradiť nová. Presná lokalita bude známa až v septembri, hovorí riaditeľ investorského odboru Železníc SR Štefan Sedláček.
Primátor Matúš Vallo to nazval ako návrat na začiatok a aj keď výstavbu novej hlavnej stanice podporuje, ministerstvu vytýka, že s mestom nekomunikuje. Za zmeny v infraštruktúre a cestovnom poriadku pritom zodpovedá mesto.
Dokončená by mala byť do roku 2030, ak pôjde všetko podľa plánov, vyjadril sa pred týždňom Ráž.
V článku sa dočítate:
- či by bola nová hlavná stanica v Stupave riešením,
- ako k podobným problémom pristupujú v zahraničí,
- prečo nechcú rozširovať súčasnú stanicu.
Modernizácia hlavnej stanice sa zatiaľ vždy odkladala, keď sa vymenil buď primátor, alebo minister dopravy. Od dohodnutého zámeru sa upustilo a začalo sa rokovať o novom.
Súčasná stanica prejde istou opravou, len nie v rozsahu, o akom sa hovorilo za predchádzajúcej vlády. Železnice nespresnili, ako bude oprava prebiehať, a odpovedať nevedelo ani mesto.
Naposledy boli Železnice kritizované za prestavbu čakárne za takmer milión eur. Na tzv. predstaničnom námestí mesto vymenilo mobiliár, osadilo dlažbu a opravilo trolejbusové vedenie.

Vlaky budú meškať aj na novej stanici
Nová hlavná stanica môže vzniknúť na troch miestach. O Filiálke sa hovorí už dlhší čas, o prestavbe stanice Nové Mesto informoval Denník N a podľa informácií SME je kandidátom aj Stupava na Záhorí. Mesto je od súčasnej bratislavskej hlavnej stanice vzdialené asi 15 kilometrov.