Dvojkĺbové 24-metrové trolejbusy Škoda na bratislavských uliciach dlho nevydržali. Do premávky ich nasadili začiatkom februára a kaziť sa začali už o týždeň. Upozornil na to portál iMHD, ktorý spravujú fanúšikovia verejnej dopravy.
Trolejbusy vraj majú tzv. detské choroby. „Označujeme tak niektoré nedostatky, ktoré treba v začiatkoch premávky odstrániť či doladiť, aby potom mohli vozidlá spoľahlivo slúžiť,“ povedal hovorca dopravného podniku Jozef Vozár.
Chyby sú v prvých mesiacoch prevádzky podľa Vozára bežné aj pri vozidlách iných značiek. O aké problémy konkrétne ide, však nespresnil, len že by mali byť „mechanického i elektrického charakteru“.
Trinásť megatrolejbusov jazdilo na linke 71 z Hlavnej stanice na Dolné hony. Mesto ich kúpilo spolu 16. Od vyše 16-miliónovej investície si sľubovalo zlepšenie na jednej z najvyťaženejších trás.
Poruchy sa opakovali aj na začiatku apríla. Dopravný podnik vtedy časť megatrolejbusov nahradil bežnými kĺbovými trolejbusmi, ktoré na linke jazdili predtým.
Prevádzka linky 71 by mala byť aj naďalej zabezpečená a spoje premávajú podľa grafikonu, tvrdí dopravný podnik.
Trolejbusy sú v záruke
V zmluve medzi dopravným podnikom a dodávateľmi Škoda Group a Škoda Electric sa píše, že ak by dodávateľ riadne neodstránil nahlásené poruchy, mesto ho môže pokutovať.
Konzorcium dodávateľov má v Bratislave svoj servisný tím, ktorý tiež doškoľuje zamestnancov DPB.
"Servis porúch, ktoré nie sú sériové, ale vznikajú primárne počas prevádzky, riešime okamžite po nahlásení priamo v depe dopravného podniku v rámci záruky, teda na náklady konzorcia dodávateľov," povedal hovorca dodávateľa Jan Švehla.
Kedy obnovia prevádzku megatrolejbusov, nateraz nie je známe a závisí to od dodávok náhradných dielcov a rýchlosti servisného tímu dodávateľa.
V Prahe lietali iskry
Detailnejšiu odpoveď, čo sa mohlo s bratislavskými dvojkĺbovými trolejbusmi stať, čiastočne poskytuje Praha, ktorá nakúpila rovnaké vozidlá.
Aj tam sa začali poruchy na trolejbusoch prejavovať už v prvých týždňoch jazdy začiatkom marca. Praha časť z nich nahradila autobusmi.
Loading
@11111111111222333a
Viaceré české médiá vtedy upozorňovali, že prevádzku trolejbusov sprevádzalo iskrenie na trolejbusovom vedení, problémy s nastavením dverí a chyby v informačnom systéme vozidla. Problémy spôsobovali aj nedostatočne vyškolení vodiči.
Od polovice apríla dvojkĺbové trolejbusy v Prahe opäť jazdia, informuje iMHD.