SME

Začína sa oprava Hradského mosta. Bratislavčania si budú musieť nájsť obchádzkové trasy

Malý Dunaj pretínajú len tri ďalšie mosty.

Miestni sa obávajú, že uzáverou mosta sa dopravná situácia vo Vrakuni prenesie tri roky dozadu. Miestni sa obávajú, že uzáverou mosta sa dopravná situácia vo Vrakuni prenesie tri roky dozadu. (Zdroj: Bratislava - hlavné mesto SR/Facebook)

Doprava cez Malý Dunaj stojí na štyroch mostoch a jeden z nich v najbližších mesiacoch čaká oprava. Most postupne uzavrú, prvú fázu jeho modernizácie na Hradskej ulici spustí bratislavský magistrát v pondelok 29. apríla.

Miestni sa obávajú, že dopravná situácia vo Vrakuni sa vráti do stavu spred troch rokov. Vtedy ešte nebol otvorený obchvat a mestská časť sa denne plnila autami. Pre SME to potvrdil vrakunský poslanec Pavol Boroš, ktorý zároveň rekonštrukciu víta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poslanec odhaduje, že oprava by mohla trvať tri mesiace až pol roka. S ďalšími poslancami preto navrhol, aby sa s prácami začalo až počas letných prázdnin, keď je most menej vyťažený.

SkryťVypnúť reklamu

Odstránia lávky, potom obmedzia dopravu

Mesto začne od pondelka z mosta odstraňovať oceľové lávky pre peších s drevenou podlahou. Na moste pribudli v roku 2008 ako prístavba, neprimerane ho však zaťažujú.

Lávky budú počas prípravných prác priechodné len obmedzene. Peší budú môcť využívať most aj po ich odstránení, mesto pre nich pripravuje náhradné chodníky po vonkajších okrajoch hlavného telesa mosta.

Súvisiaci článok Dunajské mosty v Bratislave by odolali aj nárazu lode. V najhoršom stave je Most SNP Čítajte 

Cyklistov presmerujú na cestu, keďže náhradné chodníky pre nich nebudú dostatočne široké. Aby sa na most zmestili aj s autami, mesto dočasne zúži jazdné pruhy.

Potom zakáže vjazd nákladným vozidlám, MHD však nie. Obmedzenie by sa mali zaviesť v nasledujúcich týždňoch. O presnom termíne bude mesto vopred informovať.

V máji by malo zverejniť aj konkrétnu podobu modernizácie aj s presným dátumom, kedy k nej dôjde. Počas týchto prác most uzavrú úplne. Magistrát zaplatil za projektovú štúdiu od Žilinskej univerzity vyše 188-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Vodiči si musia zvyknúť na nové trasy

Chodcov a cyklistov dopravné obmedzenia veľmi nezasiahnu, keďže rieku na viacerých miestach pretínajú lávky.

Vrakuňa by podľa Tomáša Zajaca z miestneho úradu privítala, ak by jej na čas rekonštrukcie mosta postavili náhradný. Považuje to však za veľmi málo pravdepodobné.

Po odstávke Hradského mosta si budú musieť nájsť náhradné trasy aj motoristi z Podunajských Biskupíc a priľahlých obcí ako Malinovo či Most pri Bratislave.

Najbližšia je štvorprúdovka smerom na Gagarinovu ulicu (I/63), ktorá prepája Bratislavu s Dunajskou Stredou, Komárnom a so Štúrovom. Malý Dunaj pretína pri cintoríne vo Vrakuni.

Ďalšou možnosťou je aj dvojprúdová Slovnaftská, ktorá prechádza Podunajskými Biskupicami a Vlčím hrdlom a riečku pretína pri rafinérke. Posledný zo štyroch mostov je na rýchlostnej ceste R7.

SkryťVypnúť reklamu

„Modernizáciu však budeme v spolupráci s mestskými časťami Vrakuňa a Podunajské Biskupice pripravovať tak, aby tieto dočasné zmeny boli v rámci možností pre obyvateľky a obyvateľov čo najznesiteľnejšie," napísalo mesto na sociálnej sieti.

Generácia mostov dožíva

Most na Hradskej postavili v roku 1962 a podľa mesta ho viac než polstoročie využívania aj neskoršie neodborné zásahy priviedli na hranicu životnosti.

Súvisiaci článok Odborník: Dokedy budeme čakať, že pád mosta niekoho zabije? Čítajte 

Na stavebno-technickej stupnici je už na úrovni VI, ktorá zodpovedá hodnoteniu „veľmi zlý". Posledný je havarijný stav, ktorý si vyžaduje okamžitú opravu.

Podobne sú na tom aj iné mosty v župe. Zo 128 mostov je takmer polovica v zlom až veľmi zlom stave. Podľa odborníkov za to môže investičný dlh, ale aj dnes už nevyhovujúci spôsob, akým ich v minulosti stavali.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 211
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 416
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 935
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 383
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 412
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 403
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 019
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 1 998
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 27 073
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 727
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 12 939
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 12 932
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 251
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 985
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 7 868
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 222
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu