SME

Práce na budovaní križovatky diaľnic D1 a D4 vstupujú do ďalšej fázy

Demolácia mosta nad D1 umožní rozšíriť diaľnicu a vybudovať kolektorové pásy.

Búranie mosta nad diaľnicou D1 pri Triblavine.Búranie mosta nad diaľnicou D1 pri Triblavine. (Zdroj: TASR/Jakub Kotian)

BRATISLAVA. Práce na budovaní strategickej križovatky diaľnic D1 a D4 pri Bratislave vstupujú do ďalšej fázy.

Demolácia mosta nad D1 umožní rozšíriť diaľnicu a vybudovať kolektorové pásy.

Prvou významnou realizačnou časťou projektu bude vybudovanie obchádzkových trás, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, čím sa vytvorí priestor pre možnosť výstavby potrebných mostov a prepojenie diaľnic v smeroch Jarovce - Trnava a Trnava - Stupava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Keďže úroveň diaľnice D1 je potrebné prispôsobiť vedeniu diaľnice D4, súčasťou projektu je aj zdvihnutie nivelety diaľnice D1, a to počas živej premávky. Takýto projekt je na Slovensku unikátom. Zachovanie dopravy umožní práve vybudovanie obchádzkových kolektorov," podotkli.

SkryťVypnúť reklamu

V tejto súvislosti bolo nevyhnutné odstránenie mosta nad D1, ktorý spájal cestu I/61 s Čiernou Vodou.

"Vzhľadom na to, že bolo potrebné demolovať most nad kľúčovou diaľnicou na Slovensku, po ktorej denne prejde 120.000 vozidiel, práce sme museli naplánovať tak, aby demolácia prebehla počas víkendu. Mali sme na to 14 hodín, počas ktorých na stavbe pracovalo takmer 100 osôb," priblížil riaditeľ výstavby Igor Sedláček.

Táto fáza výstavby umožní začať práce na kolektoroch križovatky a ich napojení na D1.

"Zároveň sa začne aj výstavba nového mosta po demolácii, ktorého postup výstavby je úzko zviazaný s postupom prác na prevádzkovanej diaľnici D1," dodal.

Práce podľa Sedláčka potrvajú niekoľko mesiacov a naplánované sú tak, aby sa znížil dosah na premávku. Doprava bude pri znížení rýchlosti zachovaná v troch zúžených jazdných pruhoch v oboch smeroch.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou projektu je aj kompletná rekonštrukcia a rozšírenie vozovky diaľnice D1.

Doplnený bude informačný systém diaľnice, odstavné pruhy, ako aj protihlukové opatrenia, oplotenie diaľnice a preložky inžinierskych sietí. Významnú časť celej stavby budú tvoriť mosty, ktorých má byť celkovo 18.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 747
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 893
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 362
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 303
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 834
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 786
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 449
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 904
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 538
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 167
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 897
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 495
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 960
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 528
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 287
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu