V Bratislave fungujú dva parkovacie systémy – mestský „zelený“ a petržalský „modrý“. Proti petržalskému podala prokurátorka Alexandra Keleová koncom januára protest a navrhla jeho zrušenie. Parkovanie v modrých boxoch je v rozpore s VZN mesta o dočasnom parkovaní motorových vozidiel.
Samospráva podľa prokurátorky nemôže prevádzkovať rezidenčné parkovanie, len určiť dopravné značky a zariadenia či zriaďovať vyhradené parkoviská. Prokurátorka označila v proteste petržalský parkovací systém za paakt, čo je v skratke akt, ktorý je od svojho prijatia neplatný.
Mestská časť protestu prokurátora nevyhovela. Podľa Petržalky je jej pilotný parkovací systém podložený vo VZN hlavného mesta o dočasnom parkovaní.
V článku sa dočítate:
- či bude možné žiadať o vrátenie pokuty, ak súd systém zruší,
- či petržalský parkovací systém diskriminuje nerezidentov,
- aká bola pôvodná myšlienka zriadenia petržalského parkovania.
„Legislatíva v oblasti regulácie parkovania nie je úplne jasná, v praxi chýbajú vyhlášky, právny výklad a metodické usmernenia gesčného ministerstva,“ vysvetľuje námestníčka primátora a petržalská poslankyňa Tatiana Kratochvílová.
Mesto projekt neposudzovalo, podľa jeho hovorcu Petra Bublu na to ani nemalo dôvod, keďže správcom ciest, na ktorých je dočasné modré parkovanie zriadené, je Petržalka.
Po zrušení by nasledoval chaos
Vedenie Petržalky o probléme podľa miestneho poslanca Adama Sarlósa nekomunikovalo ani s dopravnou komisiou, ktorej je členom. Starosta Ján Hrčka ich ešte na mimoriadnom zastupiteľstve koncom februára ubezpečoval, že je všetko v poriadku, a o proteste sa dozvedeli až z médií.