Na viacerých miestach v Bratislave sa objavili nové reklamné nosiče. Ide o oceľové tubusy oblepené bielym papierom. Približne 2,5-metra vysoké skruže sú pri parku na Račianskom mýte, pri OD Slimák na Kukučínovej ulici či pred Kunsthalle na Námestí SNP – celkovo ich je 17.
Osadila ich česká firma Rengl v spolupráci s mestom a Metropolitným inštitútom Bratislavy, ktorý stojí za ich dizajnom.
Mesto za úradovania primátora Matúša Valla s reklamou vo verejnom priestore doposiaľ bojovalo. Za posledných päť rokov odstránilo cez 1130 reklamných zariadení – vrátane veľkých bilbordov či megabordov, vrátane viac ako šesťdesiatich betónových skruží.
Starosta Dúbravky Martin Zaťovič považuje aj tieto nové nosiče z dielne MIB, za vizuálny smog a v Dúbravke si ich neželá.
V článku a dočítate:
- čo sa stane, ak sa na valci objaví predvolebný plagát,
- aký názor má na ne SNG či Kácečko,
- či je vzťah medzi priestorom, kde sa valec nachádza, a vizuálnym smogom,
- akým výzvam čelila reklama v meste za posledné desaťročie.
„Firma u nás už v minulosti prevádzkovala štyri panely,“ hovorí Zaťovič. „Neboli sme s nimi spokojní a nemá to pre nás ani zmysel. Čo by sme tam dávali? Máme sociálne siete, noviny aj úradnú tabuľu.“
„Je to pilotný projekt,“ vysvetľuje majiteľ firmy Jaroslav Rengl. „Tubusy sa tu neobjavili len tak, návrh prešiel za tri roky rôznymi povoleniami aj pripomienkami. Slúžiť majú na to, aby zamedzovali vylepovaniu plagátov na čierno po stĺpoch a rozvodniach, a až čas ukáže, či je to krok správnym smerom. My dúfame, že áno.“
Mestské zastupiteľstvo schválilo návrh v októbri minulého roka. Podporu mu vyjadrilo 29 poslancov a poslankýň, proti bola len poslankyňa Zdenka Zaťovičová, manželka dúbravského starostu.