„Už viac ako rok tvrdím, že termín spustenia vyzerá na rok 2025,“ hovorí predseda dopravnej komisie hlavného mesta a starosta Jaroviec Jozef Uhler. „Dnes môžem dodať, že to nebude začiatok roka 2025,“ skonštatoval. Magistrát bol pri nastavovaní termínu spustenia električky podľa neho optimistický.
Práce na električkovej trati v Petržalke aj naďalej naberajú meškanie. Mesto už neráta ani so scenárom „september 2024“, v ktorom predpokladalo dokončenie predĺženia trate a nový termín ukončenia stavby zatiaľ neuviedlo. Otáľa aj zastavená premávka na úseku Jantárovej cesty a križovatiek Betliarska a Lietavská – jej obnovenie mesto predpokladá v marci 2024.
Uhler ešte podotkol, že k omeškaniu prispelo aj verejné obstarávanie, ktoré je podľa neho príliš prísny a komplikovaný proces, pričom výsledky bývajú mizerné. „Vyhrávajú najlacnejší dodávatelia, ktorí nie sú schopní realizovať stavby načas,“ myslí si.
Zhovievavejšie sa na projekt pozerá predsedníčka petržalskej komisie dopravy Zuzana Kolman Šebestová. „Pre mesto je preto dokončenie trate prioritou a robí všetko, čo môže. Je však pravdou, že sme čakali rýchlejšie prevedenie,“ hovorí s tým, že berie do úvahy aj neočakávané problémy, na ktoré stavba narazila.
V článku sa dočítate:
- prečo Petržalka ráta robotníkov a stroje na stavbe,
- čo sa dá vyčítať zo zozbieraných dát,
- či sa projekt vymkol mestu spod kontroly.
K takým patrilo napríklad počasie. Tento argument však u starostu Uhlera ani petržalského starostu Jána Hrčku nepochodil. Obaja vidia príčinu skôr v nedostatočnej intenzite prác na trati. „Počasie je neprajné počas niektorých dní, ale nedá sa tým obhájiť celý mesiac utlmenia prác,“ odkázal Uhler.