SME

Výstavba trate naďalej naberá meškanie, Petržalka ukazuje na utlmené práce

Električkovú trať stavia priemerne 48 ľudí a a dve desiatky strojov, spočítala mestská časť.

Stavbári pokračujú vo výstavbe električkovej trate v bratislavskej Petržalke na Jantárovej ceste 25. januára 2024.Stavbári pokračujú vo výstavbe električkovej trate v bratislavskej Petržalke na Jantárovej ceste 25. januára 2024. (Zdroj: TASR/Miroslav Košírer)

„Už viac ako rok tvrdím, že termín spustenia vyzerá na rok 2025,“ hovorí predseda dopravnej komisie hlavného mesta a starosta Jaroviec Jozef Uhler. „Dnes môžem dodať, že to nebude začiatok roka 2025,“ skonštatoval. Magistrát bol pri nastavovaní termínu spustenia električky podľa neho optimistický.

Práce na električkovej trati v Petržalke aj naďalej naberajú meškanie. Mesto už neráta ani so scenárom „september 2024“, v ktorom predpokladalo dokončenie predĺženia trate a nový termín ukončenia stavby zatiaľ neuviedlo. Otáľa aj zastavená premávka na úseku Jantárovej cesty a križovatiek Betliarska a Lietavská – jej obnovenie mesto predpokladá v marci 2024.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uhler ešte podotkol, že k omeškaniu prispelo aj verejné obstarávanie, ktoré je podľa neho príliš prísny a komplikovaný proces, pričom výsledky bývajú mizerné. „Vyhrávajú najlacnejší dodávatelia, ktorí nie sú schopní realizovať stavby načas,“ myslí si.

Zhovievavejšie sa na projekt pozerá predsedníčka petržalskej komisie dopravy Zuzana Kolman Šebestová. „Pre mesto je preto dokončenie trate prioritou a robí všetko, čo môže. Je však pravdou, že sme čakali rýchlejšie prevedenie,“ hovorí s tým, že berie do úvahy aj neočakávané problémy, na ktoré stavba narazila.

K takým patrilo napríklad počasie. Tento argument však u starostu Uhlera ani petržalského starostu Jána Hrčku nepochodil. Obaja vidia príčinu skôr v nedostatočnej intenzite prác na trati. „Počasie je neprajné počas niektorých dní, ale nedá sa tým obhájiť celý mesiac utlmenia prác,“ odkázal Uhler.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CANS5 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 390
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 5 803
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 090
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 715
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 3 026
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 771
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 690
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook 1 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 593
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 339
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 708
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 189
  5. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 11 089
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 842
  7. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 7 540
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 697
  1. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  2. Radko Mačuha: Pozor Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  3. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  4. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  5. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  6. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  7. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  8. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
SkryťZatvoriť reklamu