SME

Nábrežie vraj bude vyzerať ako Docklands

Dunajské nábrežie sa v najbližších rokoch radikálne zmení. Niečo už predznamenal výrub parčíka pri PKO, ktorý pobúril ochranárov aj mnohých obyvateľov mesta. Investor však argumentuje, že nábrežie hlavného mesta si zaslúži modernú architektúru, a tak ...

Na nábreží medzi Starým mostom a Mostom Apollo chce írska spoločnosť Ballymore Properties stavať novú mestskú štvrť. Podľa Írov by táto časť mesta o niekoľko rokov mala vyzerať podobne ako londýnske Docklands (na snímke). FOTO SME - MARTIN KÓŇA

Dunajské nábrežie sa v najbližších rokoch radikálne zmení. Niečo už predznamenal výrub parčíka pri PKO, ktorý pobúril ochranárov aj mnohých obyvateľov mesta. Investor však argumentuje, že nábrežie hlavného mesta si zaslúži modernú architektúru, a tak tu vyrastie polyfunkčný komplex River Park spoločnosti J & T. Investori majú záujem aj o výstavbu na pozemkoch PKO.

Medzi Starým mostom a Mostom Apollo chce stavať írska developerská spoločnosť Ballymore Properties. Realizáciou projektu Eurovea by malo na 120-tisíc metroch štvorcových vyrásť 280 bytov, administratívnych budov, okrem toho pribudne nová nábrežná promenáda. Íri tu chcú preinvestovať asi desať miliárd korún. Plány investora v rozhovore priblížil riaditeľ pre investičné projekty na Slovensku, v Maďarsku a Českej republike PETER BACON.

Prečo ste sa rozhodli prísť do strednej Európy?

"Niektoré krajiny v regióne majú podobné charakteristiky ako írska ekonomika. Keď sa Slovensko, Česko a Maďarsko stali členmi EÚ, ponúkajú možnosti ako Írsko pred 15 rokmi. Stredná Európa je oveľa dynamickejšia ako západné krajiny."

Slovensko sa stane stredoeurópskym "tigrom", podobne ako dnes označujú Írsko?

"Veríme, že máte na to potenciál. Skúsenosti z posledných desiatich rokov ukazujú, že malé ekonomiky s mladou vzdelanou populáciou napredujú najrýchlejšie. Či už s, alebo bez Ballymore."

Aký je rozdiel medzi developingom na Britských ostrovoch a v strednej Európe?

"Stredoeurópske inštitúcie sú v transformácii zo starého na nový režim. Niektoré sú možno viac byrokratické. To je najvýznamnejší rozdiel."

Výstavba projektu Eurovea mala pôvodne zasiahnuť budovu ministerstva vnútra.

"Chceli sme navrhnúť niekoľko zámien pozemkov s mestom a niektorými inštitúciami. Nepodarilo sa nám však naplniť požiadavky ministerstva. Upustili sme od tejto myšlienky a venujeme sa novým návrhom. Musíme projekt prispôsobiť."

Aký je termín ukončenia výstavby?

"Teraz je o tom ešte predčasné hovoriť. Čaká nás veľa rokovaní, ktoré môžu termíny posunúť, plánujeme a získavame potrebné povolenia."

Bude nábrežie o niekoľko rokov vyzerať podobne ako londýnske Docklands?

"Pred desiatimi rokmi boli londýnske doky zanedbaným špinavým nevyužívaným priestranstvom. Londýnska radnica však chcela vidieť regeneráciu. Myslím si, že ak si to bude tak želať samospráva, vaše nábrežie má potenciál stať sa novým dynamickým, komerčným a obytným sektorom. Veríme, že môže byť vlajkovou loďou Bratislavy v Európe. Ľudí veľmi zaujíma život pri vode - je silným miestotvorným faktorom."

Budú byty dostupné aj pre bežných ľudí?

"Je to veľmi veľká investícia v exponovanej lokalite. Apartmány by mali byť dobrou investíciou pre každého, kto chce investovať alebo žiť tu."

Ale nie každý sem asi príde na kávu.

"To je pravda, je to problém všade na svete. Dúfame, že sa nám podarí vytvoriť lokalitu, ktorá pritiahne čo najviac ľudí."

Projekt Eurovea definitívne pohltí alternatívne divadlo Stoka.

"Myslím, že návštevníci mesta potrebujú nejaký kultúrny stánok. Mali by sme sa niečím takýmto zaoberať."

Rozprávalo sa aj o vašej možnej investícii na petržalskom brehu.

"Všetko, čo teraz môžem povedať je, že máme plné ruky práce s jedným brehom. Konkrétne plány zatiaľ nemáme."

V médiách sa vyskytli informácie o moste pre peších, ktorý chcete postaviť cez Dunaj. Čo nám o tom môžete povedať?

"O tom neviem nič. Veď teraz máte nový most, jeden je podľa mňa nateraz dosť. Teraz sa zaujímame hlavne o súčasnú investíciu, prvú etapu dokončíme niekedy v roku 2008 až 2009."

MARTIN KÓŇA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 239
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 874
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 190
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 026
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 785
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 888
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 992
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 628
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 425
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 076
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 435
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 360
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 222
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  4. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu