SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Nábrežie vraj bude vyzerať ako Docklands

Dunajské nábrežie sa v najbližších rokoch radikálne zmení. Niečo už predznamenal výrub parčíka pri PKO, ktorý pobúril ochranárov aj mnohých obyvateľov mesta. Investor však argumentuje, že nábrežie hlavného mesta si zaslúži modernú architektúru, a tak ...

Na nábreží medzi Starým mostom a Mostom Apollo chce írska spoločnosť Ballymore Properties stavať novú mestskú štvrť. Podľa Írov by táto časť mesta o niekoľko rokov mala vyzerať podobne ako londýnske Docklands (na snímke). FOTO SME - MARTIN KÓŇA

Dunajské nábrežie sa v najbližších rokoch radikálne zmení. Niečo už predznamenal výrub parčíka pri PKO, ktorý pobúril ochranárov aj mnohých obyvateľov mesta. Investor však argumentuje, že nábrežie hlavného mesta si zaslúži modernú architektúru, a tak tu vyrastie polyfunkčný komplex River Park spoločnosti J & T. Investori majú záujem aj o výstavbu na pozemkoch PKO.

Medzi Starým mostom a Mostom Apollo chce stavať írska developerská spoločnosť Ballymore Properties. Realizáciou projektu Eurovea by malo na 120-tisíc metroch štvorcových vyrásť 280 bytov, administratívnych budov, okrem toho pribudne nová nábrežná promenáda. Íri tu chcú preinvestovať asi desať miliárd korún. Plány investora v rozhovore priblížil riaditeľ pre investičné projekty na Slovensku, v Maďarsku a Českej republike PETER BACON.

Prečo ste sa rozhodli prísť do strednej Európy?

"Niektoré krajiny v regióne majú podobné charakteristiky ako írska ekonomika. Keď sa Slovensko, Česko a Maďarsko stali členmi EÚ, ponúkajú možnosti ako Írsko pred 15 rokmi. Stredná Európa je oveľa dynamickejšia ako západné krajiny."

Slovensko sa stane stredoeurópskym "tigrom", podobne ako dnes označujú Írsko?

"Veríme, že máte na to potenciál. Skúsenosti z posledných desiatich rokov ukazujú, že malé ekonomiky s mladou vzdelanou populáciou napredujú najrýchlejšie. Či už s, alebo bez Ballymore."

Aký je rozdiel medzi developingom na Britských ostrovoch a v strednej Európe?

"Stredoeurópske inštitúcie sú v transformácii zo starého na nový režim. Niektoré sú možno viac byrokratické. To je najvýznamnejší rozdiel."

Výstavba projektu Eurovea mala pôvodne zasiahnuť budovu ministerstva vnútra.

"Chceli sme navrhnúť niekoľko zámien pozemkov s mestom a niektorými inštitúciami. Nepodarilo sa nám však naplniť požiadavky ministerstva. Upustili sme od tejto myšlienky a venujeme sa novým návrhom. Musíme projekt prispôsobiť."

Aký je termín ukončenia výstavby?

"Teraz je o tom ešte predčasné hovoriť. Čaká nás veľa rokovaní, ktoré môžu termíny posunúť, plánujeme a získavame potrebné povolenia."

Bude nábrežie o niekoľko rokov vyzerať podobne ako londýnske Docklands?

"Pred desiatimi rokmi boli londýnske doky zanedbaným špinavým nevyužívaným priestranstvom. Londýnska radnica však chcela vidieť regeneráciu. Myslím si, že ak si to bude tak želať samospráva, vaše nábrežie má potenciál stať sa novým dynamickým, komerčným a obytným sektorom. Veríme, že môže byť vlajkovou loďou Bratislavy v Európe. Ľudí veľmi zaujíma život pri vode - je silným miestotvorným faktorom."

Budú byty dostupné aj pre bežných ľudí?

"Je to veľmi veľká investícia v exponovanej lokalite. Apartmány by mali byť dobrou investíciou pre každého, kto chce investovať alebo žiť tu."

Ale nie každý sem asi príde na kávu.

"To je pravda, je to problém všade na svete. Dúfame, že sa nám podarí vytvoriť lokalitu, ktorá pritiahne čo najviac ľudí."

Projekt Eurovea definitívne pohltí alternatívne divadlo Stoka.

"Myslím, že návštevníci mesta potrebujú nejaký kultúrny stánok. Mali by sme sa niečím takýmto zaoberať."

Rozprávalo sa aj o vašej možnej investícii na petržalskom brehu.

"Všetko, čo teraz môžem povedať je, že máme plné ruky práce s jedným brehom. Konkrétne plány zatiaľ nemáme."

V médiách sa vyskytli informácie o moste pre peších, ktorý chcete postaviť cez Dunaj. Čo nám o tom môžete povedať?

"O tom neviem nič. Veď teraz máte nový most, jeden je podľa mňa nateraz dosť. Teraz sa zaujímame hlavne o súčasnú investíciu, prvú etapu dokončíme niekedy v roku 2008 až 2009."

MARTIN KÓŇA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  3. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  1. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  2. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  4. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 684
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 858
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 073
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 837
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 816
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 2 152
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 087
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 964
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 695
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 748
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 174
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 482
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 157
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 842
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 679
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu