SME

Firma značila neočistenú cestu, čiary urobila na lístie

Mestská časť neupratala cestu. Opravu urobí novomestský podnik.

Na Rozvodnej ulici na Kramároch pribudlo vodorovné značenie priamo na lístí. Na Rozvodnej ulici na Kramároch pribudlo vodorovné značenie priamo na lístí. (Zdroj: Facebook)

Dopravné značenie namaľovali priamo na zmrznuté kopy lístia. Všimnúť si to mohli obyvatelia susedstva pri Rozvodnej ulici na Kramároch. Zákazku si objednalo Nové Mesto a práce prebehli v pondelok 22. januára ráno.

„Úsek bude nanovo vyznačený,“ uviedla Jana Žjak z komunikačného oddelenia Nového Mesta. Išlo o desať metrov dlhý pás s približne dvadsiatimi krátkymi čiarami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po nevyhovujúcom zásahu bol úsek podľa slov pracovníčky komunikačného oddelenia „takmer okamžite vyčistený“.

Cesta mala byť podľa konateľa eseročky, ktorá zákazku vyhotovila, Juraja Kostolanského, už čistá. „Nemôžeme si dovoliť čakať. Keď ideme do terénu, máme viac zákaziek,“ hovorí. Ulicu na Kramároch prišli namaľovať až z Trnavy, kde majú sídlo.

SkryťVypnúť reklamu

Kostolanský ďalej tvrdí, že o lístí upovedomili aj zodpovedného pracovníka Nového Mesta. K odprataniu však nedošlo.

Chceli sa trafiť do kadencie

Žjak za Nové Mesto pre SME uviedla, že komunikácia s firmami s týmto zameraním zvykne byť „intenzívnejšia“. „Najmä v prípade zle zakresleného projektu alebo zhoršeného stavu komunikácie,“ tvrdí.

Konateľ eseročky Kostolanský však upozornil, že problém im nerobilo len lístie, ale aj neodtiahnuté autá. Robotníci museli čakať až na zásah mestskej časti.

S lístím už toľko trpezlivosti nemali. „Bolo primrznuté a nedalo sa odmiesť,“ vysvetľuje Kostolanský.

Pracovníci sa teda rozhodli namaľovať značenie aj napriek tomu, že cesta nebola pripravená. Desať metrov dlhému úseku sa podľa Kostolanského nedalo vyhnúť.

Ak by na zaprataný úsek značenie nenakresli, čiary by na seba nenadväzovali. „Stroj prerušuje krátke čiary automaticky. Ak by sme ich na listy nenakreslili, netrafili by sme sa do jeho kadencie,“ hovorí.

SkryťVypnúť reklamu

Zmluva im čoskoro vyprší

Dokreslenie čiar by už nešlo na účet Nového Mesta, ale eseročky, ako pre SME potvrdil aj jej konateľ. „Viac nás bude stáť výjazd než pár čiar,“ skonštatoval Kostolanský.

Nakoniec sa už na Rozvodnú nebudú vracať, prázdne miesto domaľuje EKO - Podnik, ktorý patrí mestskej časti. „Čiary doznačíme v období, keď teploty stabilne dosiahnu aspoň desať stupňov Celzia,“ dodala Žjak.

Eseročka má zo strany mestskej časti zadané už len posledné práce. Značiť budú ešte na Hákovej ulici, parkovacie boxy na Jahodovej ulici, šikmé parkovanie na Revíne a parkovanie na chodníku na Bellovej ulici.

„Tieto práce budú realizované za zvýšeného dohľadu nielen referátu dopravy Miestneho úradu Bratislava-Nové Mesto,“ avizuje pracovníčka komunikačného oddelenia.

SkryťVypnúť reklamu

Potom zmluva medzi mestskou časťou a eseročkou vyprší.

Čiary na listoch nie sú štandardnou praxou

Spoločnosť s rovnakým zameraním so sídlom v Rovinke si v prípade, že nie je vozovka vo vyhovujúcom stave, automaticky účtuje aj za jej úpravu. „Nikdy v živote by sme ale značenie nenamaľovali na listy,“ dodáva jej konateľ Jozef Talajka.

Rovnaký záver poskytla aj podobná firma z Považia. Štandardne by sa mala práca zastaviť, zdokumentovať situácia a oboznámiť objednávateľa, že daný úsek nie je pripravený na značenie.

Najväčší problém v tomto prípade robí hlavne vlhkosť - aj po odstránení lístia by sa teda muselo počkať na preschnutie cesty. „Pokládku je ideálne robiť pri teplote od päť do štyridsať stupňov Celzia pri vlhkosti okolo osemdesiat percent,“ vysvetľuje distribútor farieb pre dopravné značenia Jaroslav Dodok.

Niektoré firmy podľa Dodka zavádzajú, keď vravia, že majú aj špeciálnu farbu určenú na mrazy. „Doplatia na to väčšinou úradníci, ktorí sa v tom nevyznajú,“ hovorí. Najzásadnejšou je podľa odborníka vždy vlhkosť.

„Kresliť sa dá aj okolo nuly a niekedy aj pri mínus desiatich, pokiaľ nie je dosiahnutý rosný bod,“ hovorí Dodok. „Farba potom ale dlhšie schne.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 832
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 629
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 526
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 186
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 131
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 837
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 732
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 134
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 477
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 598
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 243
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 212
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 694
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 739
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu