Poslanci Ján Mažgút a Erik Kaliňák zo strany Smer chcú samosprávam zobrať právomoc rozhodovať o dopravných projektoch. Ide o reakciu na novú cyklotrasu na Vajanského nábreží v Bratislave, ktorá rozprúdila veľkú diskusiu a kritizovali ju aj politici zo Smeru.
V poslaneckej novele zákona o cestných komunikáciách navrhujú dať ministerstvu dopravy, ktoré dnes vedie nominant Smeru Jozef Ráž, právomoc kontrolovať zmeny organizácie dopravy.
Ministerstvo by tak mohlo zvrátiť akékoľvek rozhodnutie samosprávy a prinútiť ju vrátiť komunikáciu do pôvodného stavu pod hrozbou pokuty 33 000 eur.

Dopravné politiky v mestách a obciach sú dlhodobo záležitosťou samospráv. Tie musia svoje rozhodnutia konzultovať aj s dopravným inšpektorátom, aj s políciou. Takýto systém kontroly považujú za dostatočný.
Napriek tomu, že nová vláda deklaruje, že chce spolupracovať so samosprávou a v memorande prisľúbila, že s nimi bude pri takýchto veciach rokovať, o návrhu, ktorý ich môže obmedziť, s nimi nekomunikovala.
Proti zmene zákona sa stavia predseda Únie miest Slovenska Richard Rybníček, podľa ktorého je neopodstatnená. Za podaním návrhu vidí osobné pohnútky poslancov proti primátorovi Bratislavy Matúšovi Vallovi a projektu kontroverznej cyklotrasy na Vajanského nábreží.
V článku sa dočítate:
- prečo je podľa predsedu Únie miest Slovenska návrh absurdný,
- aké problémy by mohol priniesť samosprávam,
- ako naň reaguje primátor Bratislavy.
Posúdenie by bolo na ministerstve
„Ak to vyžaduje naliehavý verejný záujem alebo ide o okolnosti hodné osobitého zreteľa, štátny odborný dozor nad cestami I. triedy, cestami II. triedy, cestami III. triedy a miestnymi cestami je oprávnené vykonať aj ministerstvo.“
Takto znie veta, ktorú chcú poslanci Mažgút a Kaliňák vložiť do cestného zákona. Nevyhnutnosť dozornej právomoci ministerstva odôvodňujú potrebou kontroly zmien organizácie dopravy, ktoré môžu negatívne ovplyvniť plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky.