SME
Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Prístavný most budú znova opravovať

Prechod cez Prístavný most sa od budúceho piatku znova skomplikuje. Národná diaľničná spoločnosť, ktorá má most na starosti, sa pustí 12. augusta o 22.00 do generálnej opravy vozovky na celom moste. Sedem dní bude uzavretá časť mosta v smere do Ružinova.

Od piatku 19. augusta ju znova sprístupnia a práce sa na ďalší týždeň presunú na druhú stranu mosta v smere do Petržalky.

Podľa hovorcu spoločnosti Marcela Jánošíka využijú dvojtýždňovú uzávierku aj na údržbu bezpečnostných zariadení a iných súčastí komunikácie, ktoré sa nedajú vykonať za bežnej prevádzky. Oprava je nevyhnutná v záujme bezpečnosti, stav vozovky je už nevyhovujúci. Práce si vyžiadajú približne 20 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S opravami sa počítalo už niekoľko mesiacov. Oprava bola naplánovaná na mesiace august až september a mala byť koordinovaná s otvorením Mosta Apollo. Sem mala byť odklonená doprava. Oba projekty sa nakoniec nepodarilo skoordinovať, a tak sa Bratislavčania môžu pripraviť na dlhotrvajúce dopravné zápchy. Prístavný most je najzaťaženejším premostením rieky, denne tu podľa štatistík z magistrátu prejde v oboch smeroch takmer 120-tisíc vozidiel. Je to takmer polovica dopravy na všetkých štyroch momentálne fungujúcich mostoch.

SkryťVypnúť reklamu

Prístavný most je druhý najmladší v meste a je jedným z najproblémovejších mostov. Rekonštrukčné práce tu treba robiť prakticky každú sezónu. Vlani v lete napríklad vyše mesiaca opravovali tretí ozub mosta a kvôli tomu úplne uzavreli zjazd smerom na Ružinov.

Každá zmena dopravy či autonehoda na moste spôsobuje zápchy - vlani v októbri nastal celomestský kolaps po havárii kamióna s bravčovým mäsom, ktorý sa na moste vzpriečil.

V prvej etape opráv budú na moste uzavreté oba jazdné pruhy v smere z Petržalky. V opačnom smere budú jazdné pruhy protismerné. Nákladnú dopravu v Petržalke presmerujú z Einsteinovej na Panónsku a Dolnozemskú, odkiaľ sa dostanú na protismerný jazdný pás. Osobné autá budú prechádzať z Einsteinovej cez železničné priecestie na Bosákovu a odtiaľ na most. V koridore Mierová - Senecká sa nákladná aj osobná doprava vrátia do svojho pôvodného jazdného pásu asi 500 metrov za Prístavným mostom v mieste otvoreného pracovného prechodu. V opačnom ťahu sa nákladná aj osobná doprava zúžia do jedného jazdného pruhu v rámci svojho jazdného pásu smerom do Petržalky zhruba 500 metrov pred mostom. Na Einsteinovu ulicu vojde nákladná aj osobná doprava už vo svojom jazdnom páse.

SkryťVypnúť reklamu

Pri druhej etape budú jazdné pruhy uzavreté opačne. V koridore Mierová - Senecká preto prejde nákladná aj osobná doprava do protismerného jazdného pásu pol kilometra pred mostom. Einsteinova bude uzavretá po Starý most, nákladná aj osobná doprava bude schádzať po vetve idúcej k Ekonomickej univerzite. Na Dolnozemskej bude nákladná doprava odklonená na Panónsku. Osobné autá sa dostanú na Einsteinovu cez Bosákovu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  2. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Zimná ríša divov Maďarska
  2. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  3. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  4. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  5. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  6. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  7. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  8. Zmeny v systéme revíznych postupov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 13 925
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 920
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 251
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 4 762
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 071
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 265
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 098
  8. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 046
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 231 984
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 901
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 160
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 949
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 546
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 107
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 778
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 055
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu