SME

V budúcom roku by sa mala rozbehnúť výstavba ďalších terminálov integrovanej dopravy

Čaká sa na rozhodnutie o predĺžení Saratovskej ulice.

Stavebné práce v rámci výstavby terminálu integrovanej osobnej prepravy vo Vrakuni.Stavebné práce v rámci výstavby terminálu integrovanej osobnej prepravy vo Vrakuni. (Zdroj: TASR/Pavol Zachar)

BRATISLAVA. S výstavbou druhého terminálu integrovanej dopravy (TIOP), a to Bratislava Lamačská brána (Bory), by sa mohlo začať v prvom kvartáli 2024. Taký je predpoklad Železníc SR (ŽSR).

Momentálne čakajú na vyjadrenie hlavného mesta v prípade predĺženia Saratovskej ulice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Oba projekty totiž majú aj viaceré spoločné stavebné objekty, na ktoré malo mesto Bratislava zabezpečiť stavebné povolenia. Bez poznania, či sa vôbec Saratovská bude realizovať, nemôžu Železnice SR pokračovať v realizácii," skonštatovali zo ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

Plány na výstavbu v Ružinove

Účinnú zmluvu so zhotoviteľom má spoločnosť od konca marca.

Železnice tiež predpokladajú, že na budúci rok by sa mohlo začať aj s výstavbou TIOP Ružinov.

Odôvodňujú to tým, že hlavné mesto na spoločnej pracovnej porade deklarovalo vydanie súhlasného stanoviska pre územné konanie.

Presun konečnej zastávky

Projektová dokumentácia pre novú zastávku, vrátane novej výhybne, sa začala vypracovávať v roku 2021. Výhybňa by umožnila na v súčasnosti jednokoľajnej trati medzi Novým Mestom a Podunajskými Biskupicami dvojkoľajnú prevádzku po zastávku Ružinov. A to s využitím jednej koľaje súbežnej dvojkoľajnej trate Bratislava Nové Mesto - Bratislava - ústredná nákladná stanica.

V súvislosti s vybudovaním zastávky plánuje hlavné mesto presmerovať električkovú trať zo súčasnej konečnej zastávky Astronomická k novej konečnej Súhvezdná.

SkryťVypnúť reklamu

Do vybudovania novej električkovej trate bude železničná zastávka obsluhovaná iba autobusmi MHD.

Plány na Patrónke

Do budúcnosti je v pláne aj železničná zastávka Patrónka. V tomto prípade sa však železnice v rámci príprav modernizácie západnej vetvy železničného uzla Bratislava rozhodli presunúť výstavbu zastávky Patrónka do projektu modernizácie uzla. Došlo zároveň k zmene polohy navrhovanej zastávky.

Nová plánovaná zastávka Patrónka by sa mala nachádzať ešte pred mostom nad Limbovou ulicou smerom do mesta. Prístup má byť z Limbovej a Opavskej ulice.

Do budúcna sa uvažuje aj so železničnou zastávkou Mladá garda. Avšak až po zrealizovaní zdvojkoľajnenia a prestavbe mosta ponad Račiansku ulicu. Do úvahy to rovnako podľa železníc prichádza až po zdvojkoľajnení úseku Bratislava, hlavná stanica - Bratislava, Nové Mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Vybudovať by sa mali obojstranné prístupy na nástupištia schodišťami a výťahmi z oboch chodníkov vedúcich pozdĺž Račianskej ulice. Po oboch stranách nového mosta by sa zrealizovali nové lávky pre peších.

"Súčasťou projektu nie je premiestnenie, respektíve zlúčenie zastávok električiek," podotkli ŽSR.

Trnávka zatiaľ nie

V minulosti sa spomínala aj výstavba železničnej zastávky Trnávka (nazývaná aj Martinský cintorín). Situovaná by mala byť v trojkoľajnom úseku, ktorý prechádza pomerne husto osídleným územím a spolu s Trnavskou cestou oddeľuje Trnávku od sídliska Ostredky.

"Podľa záverov štúdie realizovateľnosti železničného uzla Bratislava si zastávka Trnávka vyžaduje nadpriemerne vysoké investičné náklady. Efektívna by bola len v prípade hustejšej prímestskej dopravy," dodali ŽSR s tým, že jej realizácia sa preto zatiaľ neodporúča.

V Bratislave bude prvým TIOP Vrakuňa na železničnej trati Bratislava - Komárno. Nachádzať sa bude blízko súčasného obratiska autobusov a trolejbusov na Dolných honoch. S jeho výstavbou sa začalo koncom októbra, práce by mali trvať do mája 2024. Do užívania by ho mali dať následne v júli.

Železnice Slovenskej republiky

Súvisiace témy: Vlaky, Nové realitné projekty
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  2. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  4. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  8. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 13 287
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 9 303
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 8 329
  4. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 3 458
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 3 342
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 3 197
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 835
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 43 937
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 30 944
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 16 275
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 8 338
  5. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 936
  6. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 792
  7. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 373
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 368
  1. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  2. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  3. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  4. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  5. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  6. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  7. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  8. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
SkryťZatvoriť reklamu