SME

Dopravný podnik opäť upravil niektoré grafikony, dôvodom sú aj dôchodky

Oprava Vajnorskej radiály si vyžiadala nasadenie náhradnej autobusovej dopravy s vodičmi v danom úseku.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) opäť upravil grafikony a od novembra predĺžil intervaly niektorých liniek mestskej hromadnej dopravy (MHD). Najnovšie zmeny odôvodňuje predovšetkým dôchodkovou reformou.

Pripomína tiež opravu Vajnorskej radiály, ktorá si vyžiadala nasadenie náhradnej autobusovej dopravy s vodičmi v danom úseku. Pre TASR to uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Najnovšie úpravy grafikonu odrážajú celoslovenský problém s predčasnými dôchodkami, ktorý aktuálne riešia všetci dopravcovia na Slovensku," skonštatoval Chlebovec.

SkryťVypnúť reklamu

Tento problém spôsobila podľa mestského dopravcu nová sociálna legislatíva, teda možnosť odchodu do predčasného dôchodku 55-ročných a viac, spôsob výpočtu a aktuálna valorizácia dôchodkov. To mnohých vodičov motivuje ukončiť pracovný pomer a odísť do predčasného dôchodku. V rovnakom čase sa zároveň rekonštruuje Vajnorská radiála, ktorá si vyžaduje náhradnú autobusovú dopravu a vodičov v tomto úseku.

"Úprava grafikonu je dočasným opatrením súvisiacim s touto aktuálnou situáciou," poznamenal Chlebovec.

Novembrové obmedzenia premávky sa dotklo autobusových liniek 31, 57, 59, 61, 63, 66, 78 a 192. Na linkách sa predĺžili intervaly medzi spojmi o niekoľko minút. V prípade linky 192 ide o zrušenie premávky mimo špičky, teda medzi 9.00 a 14.00 h i posun konca popoludňajšej špičky o 20 minút skôr.

SkryťVypnúť reklamu

Mestský dopravca deklaruje, že napriek náročnej situácii, ktorá sa dotkla všetkých dopravcov na Slovensku, zabezpečuje naďalej všetky spoje podľa zverejneného cestovného poriadku a robí všetko pre to, aby minimalizoval dosahy na cestujúcich. "Rovnako aj pri tejto úprave grafikonu citlivo zvažoval dosahy na cestujúcu verejnosť," podotkol Chlebovec s tým, že pri linkách, kde došlo k zásadnejšej zmene, komunikovali zmeny aj na infotabuliach či letákmi priamo na zastávkach.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 656
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 252
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 425
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 330
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 427
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 774
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 702
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 176
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 612
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 251
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 348
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 474
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 608
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 711
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 521
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 578
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu