SME

Lanovku spojazdnia najskôr koncom leta

Dvojsedačka zo Železnej studienky na Kamzík začne voziť turistov zrejme až koncom leta. Pôvodne samospráva informovala, že lanovka by mala premávať už v týchto dňoch. Na to, aby to bolo možné, však potrebuje prevádzkovateľ Eko-podnik verejnoprospešných .

FOTO


Dvojsedačka zo Železnej studienky na Kamzík začne voziť turistov zrejme až koncom leta. Pôvodne samospráva informovala, že lanovka by mala premávať už v týchto dňoch. Na to, aby to bolo možné, však potrebuje prevádzkovateľ Eko-podnik verejnoprospešných služieb pri miestnom úrade Nové Mesto povolenie Štátneho dráhového úradu. Na to zas musí mať cestovný poriadok, cenník a dokumenty týkajúce sa bezpečnosti a hygieny. "O povolenie sme ešte nepožiadali, lebo podmienkou jeho získania sú výsledky testov, ktoré sme práve začali," povedal vedúci oddelenia výstavby Marián Vereš. Zatiaľ otestovali obehové lano a tento týždeň by mali nasledovať záťažové skúšky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Vereša spôsobujú zdržanie okrem iného horúčavy. "Kov je rozžeravený a nedá sa pracovať tak rýchlo, ako by sme chceli," povedal Vereš. Podľa hovorkyne Nového Mesta Valérie Reháčkovej sa nedá presne povedať, kedy bude lanovka pojazdná. "Dátum určí až dráhový úrad," dodala hovorkyňa.

Lanovku rekonštruuje na vlastné náklady Nové Mesto v spolupráci s bývalými zamestnancami Transporty Chrudim, ktorá ju kedysi postavila. Repasia prebieha od začiatku roka. Vstupenka na 12-minútovú jednosmernú jazdu bude stáť 60 korún, obojsmerná jazda bude za 90 korún.

Obľúbená lanovka premávala v rokoch 1972 až 1990. Chátrajúcu ju mesto v januári aj s pozemkami odkúpilo za 19,5 milióna korún a dalo ju do správy Novému Mestu. To investovalo do obnovy 25 miliónov korún. Investície sa podľa samosprávy nevrátia, ale náklady na prevádzku by mali byť kryté vstupným. Do konca roka by mala prevádzka atrakcie stáť dva milióny korún vrátane miezd.

SkryťVypnúť reklamu

Keď sa lanovka sprevádzkuje, Nové Mesto dúfa, že sa ozve záujemca o investovanie do bývalej reštaurácie Snežienka pri dolnej stanici lanovky. Chýba tu však prívod plynu a nie je tu pitná voda.

(lin)

FOTO SME - PAVOL MAJER

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 65 473
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 174
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 773
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 705
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 172
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 009
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 161
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 80 769
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 195
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 509
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 824
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 255
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 889
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 268
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu