SME

Na nábreží v Bratislave by bol namiesto cyklopruhu vhodnejší bus pruh, hodnotí expert

Dopravná situácia sa tam po zmenách zatiaľ výrazne nezhoršila.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR/AP.)

BRATISLAVA. Dopravná situácia na nábreží v Bratislave sa po zmenách zatiaľ výrazne nezhoršila, zdržanie v kolónach na nábreží je porovnateľné s inými trasami v hlavnom meste.

Avšak pre upokojenie premávky v centre mesta by bol namiesto samostatného cyklopruhu vhodnejší klasický bus pruh. Pre TASR to uviedol manažér dopraného spravodajstva Zelená vlna RTVS Ľuboš Kasala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Vhodnejší by bol klasický bus pruh, ktorý by využívali aj taxikári, čím by sa opäť o niečo málo znížil počet vozidiel v bežnom pruhu. Lebo takto v bežnom pruhu stoja spolu s autami aj autobusy MHD aj taxíky," konštatuje Kasala.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho majú cyklisti luxusnú a bezpečnú cyklotrasu na druhej strane Dunaja, na Viedenskej ceste, ktorá je paralelná s novým úsekom. Plnohodnotná možnosť pre cyklistov "tranzitovať" medzi mostmi bola aj doteraz. Budovať preto novú cyklotrasu na tranzitnom mestskom okruhu nebolo preto úplne nevyhnutné.

Súvisiaci článok Centrum Bratislavy sa otvára peším, vodiči si na obmedzenia nakoniec vždy zvykli Čítajte 

Za veľmi nešťastné považuje aj technické riešenie s pevnými betónovými obrubníkmi, ktoré môžu byť nebezpečné. Ako pre vozidlá, ktoré nemajú priestor na "vyhýbací" manéver, tak samotných cyklistov. "Som tiež zvedavý, ako si s daným úsekom poradia radlice pri odpratávaní snehu v jednom aj druhom pruhu," zamýšľa sa Kasala. Kolízne situácie sa môžu stať aj z dôvodu, že na časti cyklotrasy sú zastávky MHD. Cyklistov by videl radšej v cyklopruhu vedľa chodníka pre chodcov bližšie k Dunaju, čo je však pre chodcov nebezpečnejšie, keďže cyklisti sú takisto výrazne nedisciplinovaní.

SkryťVypnúť reklamu

"Vyhnať" automobilový tranzit z nábrežia, ak chce hlavné mesto "upokojovať" dopravu v centre mesta, považuje za legitímny cieľ, avšak poukazuje na viacero nezrovnalostí. Pripomína, že toto nábrežie je súčasťou tzv. prvého mestského dopraného okruhu, teda tzv. kapacitnej komunikácie, na ktorej môže jazdiť aj práve tranzitná doprava obchádzajúca centrum. Práve tú chce magistrát dostať z nábrežia, čo Kasala vníma ako rozpor. "Alebo rušíme prvý mestský (tranzitný) okruh? Ak áno, treba to jasne pomenovať," zdôrazňuje.

Ako alternatívnu trasu odporúča magistrát Einsteinovu ulicu, čo je kapacitná cesta, respektíve diaľnica (súčasť druhého cestného okruhu), čo je podľa Kasalu v poriadku. Problémom však podľa neho môžu byť jazdy cez mosty. Najmä Most SNP, ktorý je v zlom technickom stave a v budúcnosti ho bude treba opraviť, i Most Apollo, ktorý je v dopravných špičkách mimoriadne vyťažený už teraz. Dlhšie jazdy po iných vyťažených trasách znamenajú aj viac exhalátov, nehovoriac o situácii, keď sa na niektorom z mostov stane dopravná nehoda.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Na stavbe električkovej trate do Petržalky realizujú zemné práce a betonáže mostov Čítajte 

Zabúdať podľa neho netreba ani na výrazné stavebné zahusťovanie okolia Landererovej i Továrenskej ulice, ktoré taktiež priťahujú dopravu aj zo smeru nábrežia. Súhlasí, že vhodnou alternatívou pre vodičov z Karlovej Vsi či Dúbravky, ak sa nestane nejaká nehoda či kolízia alebo sa neobjaví iná prekážka spomaľujúca dopravu, môže byť Most Lanfranconi ako most diaľničného typu s dostatočnou kapacitou.

Neočakáva, že by sa situácia do budúcnosti výrazne zhoršovala. Je predpoklad, že hoci časť automobilov ostane v starej trase, časť vodičov si nájde inú trasu alebo iný čas jazdy, prípade ľudia využijú iný druh dopravy. "Toto "rozloženie" stačí na to, aby sa dopravný prúd úplne nezastavil a aby úsek ostal prejazdný," dopĺňa Kasala s tým, že dopravu spomaľujú i svetelné križovatky.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 328
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 006
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 643
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 590
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 287
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 099
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 342
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 95 731
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 021
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 355
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 279
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 139
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 406
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 003
  8. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 6 352
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
SkryťZatvoriť reklamu