SME

Do historického centra Bratislavy budú autá vchádzať cez digitálnu bránu

Návrh nového systému vysúťažilo Staré Mesto formou hackathonu.

Bratislavské historické centrum Bratislavské historické centrum (Zdroj: Marko Erd)

Firmu či občana, ktorý chce získať povolenie na vjazd vozidlom do historického centra Bratislavy, čaká najprv cesta na Miestny úrad Bratislava-Staré Mesto do centra služieb občanom. Žiadateľ vyplní papierovú žiadosť a neskôr zaplatí mestskej časti daň za vjazd podľa Všeobecne záväzného nariadenia.

„Pracovníčky centra zapíšu evidenčné číslo vozidla do systému, ktorý majú spoločný s mestskou políciou v Starom Meste. Mestská polícia autá vpúšťa po overení EČV prostredníctvom kamerového systému a následným spustením pilomatov na troch určených miestach vjazdov, a to na Židovskej ulici, Hviezdoslavovom námestí a Klobučníckej ulici,“ vysvetľuje hovorkyňa Starého Mesta Veronika Gubková.

SkryťVypnúť reklamu

Tento systém, ktorý sa opiera o manuálne schvaľovanie a neumožňuje ani zistiť, koľko času vozidlo v centre strávi, už Starému Mestu nevyhovuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Historické centrum hlavného mesta má slúžiť najmä jeho obyvateľom a návštevníkom s absolútnou preferenciou pohybu pre peších. Vjazd akýchkoľvek vozidiel preto musí byť prísne monitorovaný tak, aby na pešiu zónu mohli vojsť len nevyhnutné autá s povolením od mestskej časti,“ vraví Petr Skalník, zástupca starostu pre rozvoj a modernizáciu mestskej časti Bratislava-Staré Mesto.

Nový systém pre reguláciu vjazdu áut do historického centra mesta sa Staré Mesto rozhodlo hľadať prostredníctvom projektu hacknime.to.

Do súťaže, takzvaného Hackathonu, ktorý zorganizovalo ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie, sa zapojilo 18 tímov, víťaz navrhol zdigitalizovať vytváranie a vybavovanie žiadostí a zautomatizovať monitorovanie vstupov do pešej zóny.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAE3T na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  4. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  8. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  1. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  2. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  3. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  5. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  6. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  8. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  1. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 9 603
  2. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 9 062
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 252
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 5 358
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 753
  6. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 2 151
  7. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 1 847
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 1 806
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 36 634
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 31 578
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 13 962
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 11 100
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 483
  6. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 5 862
  7. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 5 762
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 5 674
  1. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  2. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  3. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  4. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  5. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  6. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  7. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  8. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
SkryťZatvoriť reklamu