SME

Budúca hlavná železničná stanica v Bratislave má byť zelenšia a udržateľnejšia

Stanica by po revitalizácii mala byť tiež bezpečnejšia.

Hlavná železničná stanica v Bratislave.Hlavná železničná stanica v Bratislave. (Zdroj: TASR/AP.)

BRATISLAVA. Budúca hlavná železničná stanica v Bratislave by mala byť zelenšia, udržateľnejšia a s čo najkratšími prestupovými a dochádzkovými vzdialenosťami.

Vyplýva to z dokumentu mestského Metropolitného inštitútu Bratislavy (MIB), ktorý slúži ako zadanie pre urbanisticko-ekonomicko-dopravnú štúdiu. Pred vyhlásením súťaže na štúdiu aktuálne inštitút realizuje prípravné trhové konzultácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Zámerom je vybudovať hlavnú stanicu na vysokej kvalitatívnej úrovni, vyrovnávajúcej sa hlavným staniciam v iných významných európskych mestách, ktoré boli postavené v 21. storočí," uviedol MIB v dokumente. Zároveň by mala stanica predstavovať moderný dopravný uzol spájajúci celoeurópsku a celoštátnu železničnú sieť a všetky formy mestskej mobility.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavná stanica by po revitalizácii mala byť tiež napríklad bezpečnejšia. S jednoduchým orientačným systémom a s čo najmenšími výškovými rozdielmi z vlakových nástupíšť k priľahlým zastávkam MHD, parkoviskám, cyklotrasám či peším ťahom. MIB v dokumente podotkol, že sa očakáva nárast počtu cestujúcich prechádzajúcich stanicou približne zo 70-tisíc v súčasnosti približne na 160-tisíc v roku 2040.

Aktuálnymi predbežnými trhovými konzultáciami chce inštitút overiť reálnosť, objektívnosť a primeranosť požiadaviek. "Aby následné verejné obstarávanie podporovalo otvorenú hospodársku súťaž," uviedol vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie. Zároveň chce prostredníctvom nich určiť predpokladanú hodnotu zákazky a dobu potrebnú na realizáciu diela.

SkryťVypnúť reklamu

Minulý rok minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina), primátor Bratislavy Matúš Vallo a generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Miloslav Havrila spoločne podpísali memorandum, ktoré sa týka obnovy hlavnej železničnej stanice v Bratislave. Ide o dlhodobý zámer, ktorý počíta s komplexnou obnovou nielen budovy stanice, ale aj priľahlého okolia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 98 149
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 096
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 797
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 053
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 267
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 887
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 816
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu