SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Pod mostom Lafranconi horel autobus

Pod mostom Lafranconi horel v sobotu autobus MHD. Linka 29 bola na svojej obvyklej ceste do Devína, keď sa náhle zo zadného priestoru začal valiť dym. Autobus bol na zastávke, vodič otvoril všetky dvere a cestujúci vystúpili. "Niektorí silno kašľali.

Pod mostom Lafranconi v sobotu popoludní začal horieť autobus smerujúci do Devína. Vodič autobusu a privolaní hasiči požiar zlikvidovali za niekoľko minút. Nikto sa nezranil, niektorí cestujúci sa nadýchali výparov. Tento rok ide už o tretí autobus MHD, ktorý začal na ceste horieť. FOTO PRE SME - MICHAL RENDOŠ

Pod mostom Lafranconi horel v sobotu autobus MHD. Linka 29 bola na svojej obvyklej ceste do Devína, keď sa náhle zo zadného priestoru začal valiť dym. Autobus bol na zastávke, vodič otvoril všetky dvere a cestujúci vystúpili. "Niektorí silno kašľali. Dym sa striedavo menil z tmavosivého na biely," povedal Michal Rendoš, jeden z cestujúcich. Vodič autobusu použil hasiaci prístroj. O niekoľko minút prišli hasiči, ktorí oheň zlikvidovali. Počas incidentu sa nikto nezranil.

Plamene v autobuse nie sú raritou. "Požiare sa sporadicky vyskytujú. Za prvý polrok sme zaznamenali dva prípady požiarov a dva ďalšie prípady menších zahorení s minimálnymi škodami. Príčinami sú technické poruchy predovšetkým na starších typoch autobusov," hovorí riaditeľ divízie autobusov DPB Karol Kállay. Len na opravy autobusov ročne vynakladajú asi 130 miliónov korún.

Dopravný podnik disponuje 475 autobusmi, v pracovných dňoch ich po cestách jazdí 370. Až 40 percent, teda 193 vozidiel, je po technickej a ekonomickej životnosti. Pätnásť autobusov je trvale odstavených a určených na vyradenie. Výrobcovia udávajú životnosť šesť rokov, po meste však stále premávaju 13- až 16-ročné karosy a ikarusy. "V blízkej budúcnosti je bezpodmienečne nutná obnova vozového parku nákupom nových autobusov, ktoré by mali nahradiť vekovo najstaršie. V zmysle prijatej koncepcie sa chceme orientovať na nízkopodlažné autobusy s pohonom výhradne na zemný plyn," povedal Kállay. Problémom sú peniaze. Keby chcel dopravný podnik naraz vymeniť všetky autobusy po životnosti, teda 68 sólo a 125 kĺbových vozidiel, potreboval by zhruba dve miliardy korún.

V júni nakúpil dopravný podnik sedem nových midibusov, v novembri pribudnú dva minibusy. Autobusy modernizujú aj prestavbou na pohon stlačeným zemným plynom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 601
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 12 980
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 365
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 637
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 5 446
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 631
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 260
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 705
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 777
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 12 757
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 11 701
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 537
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 819
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 6 852
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 668
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 367
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu