Pod mostom Lafranconi horel v sobotu autobus MHD. Linka 29 bola na svojej obvyklej ceste do Devína, keď sa náhle zo zadného priestoru začal valiť dym. Autobus bol na zastávke, vodič otvoril všetky dvere a cestujúci vystúpili. "Niektorí silno kašľali.
Pod mostom Lafranconi v sobotu popoludní začal horieť autobus smerujúci do Devína. Vodič autobusu a privolaní hasiči požiar zlikvidovali za niekoľko minút. Nikto sa nezranil, niektorí cestujúci sa nadýchali výparov. Tento rok ide už o tretí autobus MHD, ktorý začal na ceste horieť. FOTO PRE SME - MICHAL RENDOŠ
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
|
Pod mostom Lafranconi horel v sobotu autobus MHD. Linka 29 bola na svojej obvyklej ceste do Devína, keď sa náhle zo zadného priestoru začal valiť dym. Autobus bol na zastávke, vodič otvoril všetky dvere a cestujúci vystúpili. "Niektorí silno kašľali. Dym sa striedavo menil z tmavosivého na biely," povedal Michal Rendoš, jeden z cestujúcich. Vodič autobusu použil hasiaci prístroj. O niekoľko minút prišli hasiči, ktorí oheň zlikvidovali. Počas incidentu sa nikto nezranil.
Plamene v autobuse nie sú raritou. "Požiare sa sporadicky vyskytujú. Za prvý polrok sme zaznamenali dva prípady požiarov a dva ďalšie prípady menších zahorení s minimálnymi škodami. Príčinami sú technické poruchy predovšetkým na starších typoch autobusov," hovorí riaditeľ divízie autobusov DPB Karol Kállay. Len na opravy autobusov ročne vynakladajú asi 130 miliónov korún.
Dopravný podnik disponuje 475 autobusmi, v pracovných dňoch ich po cestách jazdí 370. Až 40 percent, teda 193 vozidiel, je po technickej a ekonomickej životnosti. Pätnásť autobusov je trvale odstavených a určených na vyradenie. Výrobcovia udávajú životnosť šesť rokov, po meste však stále premávaju 13- až 16-ročné karosy a ikarusy. "V blízkej budúcnosti je bezpodmienečne nutná obnova vozového parku nákupom nových autobusov, ktoré by mali nahradiť vekovo najstaršie. V zmysle prijatej koncepcie sa chceme orientovať na nízkopodlažné autobusy s pohonom výhradne na zemný plyn," povedal Kállay. Problémom sú peniaze. Keby chcel dopravný podnik naraz vymeniť všetky autobusy po životnosti, teda 68 sólo a 125 kĺbových vozidiel, potreboval by zhruba dve miliardy korún.
V júni nakúpil dopravný podnik sedem nových midibusov, v novembri pribudnú dva minibusy. Autobusy modernizujú aj prestavbou na pohon stlačeným zemným plynom.