Víkendová doprava na sídlisko Dolné hony ľuďom nevyhovuje
Obyvatelia nie sú spokojní so zabezpečením hromadnej dopravy na sídlisko Dolné hony, ktoré je súčasťou mestskej časti Vrakuňa. Týka sa to najmä nedostatočnosti spojov cez víkendy a dni pracovného voľna. Dolnohončania podali na dopravný podnik už viacero
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Dva vysoké stromy, ktoré po výrube chorých drevín zostali v parku na Šafárikovom námestí, už pár dní orezávajú pracovníci VEPOS-u Staré Mesto. Miesto ostatných vyrúbaných stromov na jar tohto roka vysadilo Staré Mesto mladé javory. FOTO SME - PAVOL MAJER
Obyvatelia nie sú spokojní so zabezpečením hromadnej dopravy na sídlisko Dolné hony, ktoré je súčasťou mestskej časti Vrakuňa. Týka sa to najmä nedostatočnosti spojov cez víkendy a dni pracovného voľna. Dolnohončania podali na dopravný podnik už viacero sťažností, naposledy vtedy, keď zrušili víkendovú premávku linky 78. Z Dolných honov premáva počas pracovných dní pod Nový most linka 71, autobus 78 ide okolo Malej scény cez Starý most ďalej do Petržalky. Cez víkend zabezpečuje priame spojenie desaťtisícového sídliska s centrom len trolejbus 202, ktorý chodí v najsilnejšej prevádzke každých desať minút. Ďalšou možnosťou je odviezť sa trolejbusom 201 na Hlavnú stanicu alebo prestupovať.
"Naše sídlisko je v druhom tarifnom pásme. To znamená, že za mesačnú električenku neplatíme 600 korún, ale 720 korún. Tento 20-percentný príplatok by sa mal premietnuť do obsluhy okrajových častí mesta, ako sú aj Dolné hony. Tlačiť sa v jednom trolejbuse pre celé sídlisko naozaj nie je nič príjemné," hovorí obyvateľka Marta Schovajsová.
Na dopravnom podniku nesúhlasia. "Sídlisko Dolné hony je po celý týždeň obsluhované trolejbusovými linkami 201 a 202 a autobusovými linkami 67, 79 a 97. Je zabezpečené spojenie k električkovým linkám na ružinovskej radiále a so Slovnaftom a Petržalkou," hovorí Bronislav Weigl z dopravného podniku. Začiatkom roka robili prieskum vyťaženosti trolejbusov. Na základe jeho výsledkov magistrát odporučil dopravnému podniku, aby sa cez víkendy ešte viac predĺžili intervaly, trolejbusy neboli dostatočne vyťažené. Naopak, linku 67 na žiadosť mestských častí posilnili.
Podľa údajov z dopravného podniku dokážu trolejbusy jednej linky teoreticky prepraviť 825 ľudí za hodinu. "Z Vrakune sme mali požiadavku na zvýšenie prepravnej kapacity počas pracovných dní. Zrealizovali sme to v roku 2004 ihneď po dodávke nových kĺbových trolejbusov," hovorí Weigl. Samosprávy Vrakune a Podunajských Biskupíc žiadali, aby autobus linky 71 premával cez víkendy. To v DPB odmietli, vraj by to stálo takmer 11 miliónov ročne. Víkendová prevádzka linky 78 by podľa Weigla stála ďalších 14 až 18 miliónov. (mk)