Počas nej sa meria frekvencia, akou most kmitá. Skúška sa začala hladkou jazdou, keď auto s nákladom prechádzalo niekoľkokrát čoraz vyššou rýchlosťou po moste. Potom testovanie pokračovalo jazdami cez prekážky. Auto, ktoré prechádzalo cez umelé prekážky, rozkmitávalo most. Z vyhodnotenia meraní odborníci vypočítajú, či je dynamický účinok taký, aký predpokladal projektant. Nemal by byť väčší.
Dynamickými skúškami prešli nedávno úspešne aj Starý most a Most Apollo. Ten by mal byť koncom tohto týždňa definitívne hotový. Treba ešte dokončiť dopravné značenie a vrchnú časť vozovky. "S pokládkou vozovky sme museli trochu počkať, nebolo na to vhodné počasie," povedal Ladislav Csáder zo spoločnosti Metro. Dodal, že preberacie konanie jednotlivých objektov mosta sa už začalo. Most sa skladá z 85 objektov, 11 z nich je už skolaudovaných a 51 prešlo preberacím konaním. Podľa Csádera by mal nový používateľ mosta - mesto Bratislava prebrať celú stavbu do konca augusta a nič by nemalo brániť tomu, aby ho 4. septembra slávnostne otvorili a nasledujúci deň sprejazdnili.
Ku koncu mája náklady na stavbu mosta dosiahli vyše 3,3 miliardy, most by mal stáť takmer 4,3 miliardy korún. Pôvodný rozpočet pri začatí stavby bol 3,6 miliardy, ďalších 680 miliónov korún by malo pokryť výdavky spojené so zvýšením DPH a cien stavebných materiálov, spôsobených časovým sklzom, ktorý nastal takmer ročným posudzovaním ekonomickej efektivity diela Európskou investičnou bankou. S navýšením o takmer 280 miliónov, ktoré súviselo priamo so zvýšenou DPH, vláda súhlasila už v decembri. Dvesto miliónov dalo mesto zo svojho rozpočtu, zvyšných 200 miliónov by malo ušetriť Metro. "Ešte sme nenašli spôsob, ako túto sumu ušetriť," povedal Csáder. Zvyšných chýbajúcich dvesto miliónov už nepôjde priamo na most, ale na dostavbu križovatky ulíc Košická a Miletičova.
Nový most začali stavať v roku 1967. Jeho stavba vyvolala rozporuplné reakcie, za obeť mu padla podstatná časť historického centra ako Vydrica, podhradie, Rybné námestie, židovská štvrť a synagóga. Prvé autá po moste prešli v roku 1972, kompletne ho dokončili o dva roky neskôr. Most je zavesený na lanách v troch bodoch. Dominantný je pylón v tvare písmena A na petržalskej strane, na vrchole ktorého je kaviareň Ufo. Vyhliadková kaviareň, pripomínajúca lietajúci tanier, je vo výške 82 metrov, na úrovni hradného nádvoria.
Most je dlhý 432 metrov, široký je 21 metrov. Pôvodne niesol názov Most SNP, po revolúcii názov zmenili na Nový most.
Tento rok magistrát nechal vyčistiť grafiti na stenách lávok pre chodcov a spraviť nový náter, ktorý zabezpečí ľahké odstraňovanie nápisov a kresieb aj v budúcnosti. V najbližších rokoch bude zrejme treba položiť nový asfalt, no ak sa nestane nič mimoriadne, nasledujúcich desať rokov sa žiadna väčšia rekonštrukcia nechystá. Most je totiž podľa odborníkov na rozdiel od Prístavného mosta vo veľmi dobrom stave.
Autor: japa